شناسهٔ خبر: 67342754 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

افتتاحیه آموزش ایمنی کار برای کارگران ساختمانی در کشور

رئیس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار گفت: آئین افتتاح آموزش ایمنی کار برای کارگران ساختمانی در کشور در قالب قرارگاه آماک برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حبیب‌الله جلیلی، رئیس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار با بیان اینکه آئین افتتاح آموزش ایمنی کار برای کارگران ساختمانی در کشور در قالب قرارگاه آماک برگزار شد، گفت: با توجه به شکل‌گیری قرارگاه آماک با رویکرد آموزش ایمنی کار برای اقشار و کارگران آسیب‌پذیر کل کشور در بهمن ماه سال گذشته، در مرحله اول برنامه عملیاتی قرارگاه، بیش از ۲۲ هزار نفر-ساعت آموزش ایمنی کار برای زنان سرپرست خانوار برنامه‌ریزی و اجرا شد.

وی با بیان اینکه ۳۸ درصد از حوادث ناشی از کار مربوط به بخش ساختمان است، گفت: در مرحله دوم، آموزش ایمنی کار به کارگران ساختمانی در سطح کشور به عنوان یکی از اقشار آسیب پذیر جامعه در دستور کار قرار گرفت.

جلیلی عنوان کرد: در همین راستا، تفاهم‌نامه‌ای بین مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار، مؤسسه کار و تأمین اجتماعی و کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی به منظور آموزش حدود ۱۰ هزار نفر کارگر ساختمانی در سراسر کشور، منعقد شده است.

رئیس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار اظهار کرد: به همین منظور، آئین آغاز دوره‌های آموزش ایمنی کار برای کارگران ساختمانی در قالب قرارگاه آماک روز یکشنبه سوم تیرماه ۱۴۰۳ با حضور رئیس مؤسسه کار و تأمین اجتماعی و رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی برگزار گردید.

جلیلی افزود: این دوره‌ها در سراسر کشور با همکاری اداره آموزش مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار، مؤسسه کار و تأمین اجتماعی و کانون انجمن صنفی کارگران ساختمانی برگزار شده و امید است با شرکت حداکثری کارگران ساختمانی شاهد کاهش حوادث در کارگاه‌های ساختمانی سراسر کشور باشیم.

نظر شما