شناسهٔ خبر: 67342526 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تجلی معنویت در ورزش موجب تسری ارزش‌ها در جامعه است

تولیت آستان قدس رضوی تجلی معنویت در ورزش را موجب تسری ارزش‌ها در جامعه دانست و گفت: ورزشکارانی که در کنار پیشرفت‌های ورزشی به پرورش روحی و معنوی خود توجه دارند و معنویت و ارزش‌های الهی را در زندگی و ورزش تجلی می‌بخشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار کشتی‌گیران المپیکی و کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان که به منظور زیارت حضرت رضا(ع) پیش از حضور در المپیک پاریس به بارگاه قدس رضوی مشرف شدندف به اهمیت پهلوانی در کنار قهرمانی اشاره و اظهار داشت: قهرمانی، پیروزی و موفقیت در یک میدان ورزشی است، اما پهلوانی یک مرام، منش، فرهنگ و مفهوم گسترده است که موجب سعادت اخروی و ماندگاری نام می‌‎شود.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره پهلوانان بزرگ کشور همچون غلامرضا تختی، عنوان کرد: پهلوانان بزرگ و ماندگار کشورمان، ورزشکاران بودند که در کنار قهرمانی از جهات انسانی، ایمانی و اعتقادی نیز برخوردار بودند که به آن واسطه خداوند نام آن‌ها را ماندگار کرد.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: در فرهنگ ایرانی، پهلوانان همیشه ملجأ و پناه مردم بودند و تاریخ ایران مملو از شخصیت‌هایی غیور و خوشنام است که در کنار ورزش با مروت و جوانمردی همراه مردم و دستگیر نیازمندان بودند، رمز ماندگاری قهرمانان ورزشی آن است که به فعالیت ورزشی خود رنگ و بوی خدایی بدهند.

وی عنوان کرد: ورزشکاران ایرانی با رنگ و بوی معنوی و الهی دادن به فعالیت‌های ورزشی، متمایز از ورزشکاران غربی و سایر کشورها هستند. هنگامی که یک ورزشکار ایرانی پس از دریافت مدال می‌گوید موفقیت‌های خود را مرهون حضرت رضا(ع) هستم، میلیون‌ها نفر این سخن را می‌‎شنوند و نام مبارک این امام به گوششان می‌رسد و محبت آن حضرت در دل‌‎شان ایجاد می‌‎شود، این اقدامات بسیار ارزشمند است.

مروی با بیان اینکه قهرمانان ورزشی برای نسل جوانان الگو و سرمشق هستند، ابراز کرد: حرکت‌های ارزشی و معنوی یک قهرمان ورزشی می‌‎تواند بسیاری از فعالیت‌های ضد دینی و معنوی مستکبران را خنثی کند و بر روی ذهن جوانان اثر مثبت بگذارد.

انتهای پیام/282/

نظر شما