شناسهٔ خبر: 67342322 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

17 هزار کودک یتیم در غزه؛

جنگ غزه باعث بی سرپرست شدن 17 هزار کودک غزه ای شده است

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه روز گذشته اعلام کرد از آغاز جنگ غزه در تاریخ 7 اکتبر 2023 بیش از 17 هزار کودک فلسطینی در غزه بی سرپرست شده اند و 3 درصد از کل این کودکان، هر دو سرپرست خود را از دست داده اند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از منابع فلسطینی، این آمارها با گزارش هایی که قبلا از سوی سازمان ملل متحد منتشر شده است، همخوانی دارد و بر اساس آنها نزدیک به 17 هزار کودک سرپرستان خود را از دست داده و یتیم شده اند یا به خاطر بازداشت والدین شان از سوی رژیم صهیونیستی یا شرایط دیگر، جدا از آنها زندگی می کنند.

 

در کنار این درد و رنج، کودکان غزه ای اوضاع بسیار تأسف باری را تجربه می کنند و علاوه بر فرسودگی زیرساخت های این منطقه، انواع بیماری و ویروس های همه گیر گسترش یافته است و آوارگی های چندین باره باعث شده است که آنها پناهگاه ها و خیمه هایی زندگی کنند که از ساده ترین امکانات زندگی روزمره بی بهره هستند.

 

گفتنی است سازمان بشردوستانه «کودکان را نجات دهید» قبل از این با صدور بیانیه ای اعلام کرده بود کودکان نجات یافته از خشونت ها در غزه کابوس های خیلی وحشتناکی را تجربه می کنند و برخی از آنها دچار جراحت و برخی دیگر دچار سوختگی یا به بیماری مبتلا شده اند و مراقبت های بهداشتی هم جوابگوی نیازهای آنها نیست و از دست دادن والدین و دوستان نیز آنها را به شدت رنج می دهد.

 

گفتنی است  بر اساس آخرین به روزرسانی های وزارت بهداشت فلسطین، تعداد شهدای جنایت های جنگی رژیم صهیونیستی در غزه به 37 هزار و 598 شهید و 86 هزار و 32 مجروح رسیده است که اکثر شهدا و مجروحان را زنان و کودکان تشکیل می دهند. علاوه بر این، بیش از 10 هزار نفر نیز در جریان این جنگ ناپدیده شده اند.

 

انتهای پیام/ 24

نظر شما