شناسهٔ خبر: 67342106 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نشست سه جانبه ایران، آذربایجان و روسیه برای تقویت حمل و نقل

وزارت توسعه دیجیتال و حمل و نقل جمهوری آذربایجان اعلام کرد که نشست سه جانبه نمایندگان این کشور، ایران و روسیه با محوریت حمل و نقل زمینی و ترانزیت بین المللی کالا برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شبکه خبری آذرنیوز در گزارشی به نقل از وزارت توسعه دیجیتال و حمل و نقل جمهوری آذربایجان اعلام کرد که نشست سه جانبه نمایندگان این کشور، ایران و روسیه با محوریت حمل و نقل زمینی و ترانزیت بین المللی کالا اخیراً برگزار شد.

بر اساس این گزارش، شرکت کنندگان در این نشست شامل مقامات بخش حمل و نقل جاده‌ای، خدمات گمرکی، انجمن‌های بین المللی حمل و نقل کالا و روسای شرکت‌های حمل و نقل بودند.

این هیئت‌ها همچنین از گذرگاه های مرزی آستارا و خانوبا در آذربایجان، آستارا در ایران و تاگیرکنت در روسیه بازدید کردند. آنها فرآیندهای عبور از مرز خودرو، بازرسی های گمرکی و مراحل ترخیص اسناد را مشاهده کردند.

این گزارش حاکی است که آذربایجان زیرساخت های خود را توسعه داده است که می تواند جریان‌های ترافیکی مختلف را در شرایط کنونی تطبیق دهد

مذاکرات در نشست بعدی در روسیه نیز روی موضوعاتی از قبیل پست‌های بازرسی، استراتژی‌های لازم برای کاهش زمان انتظار خودرو و افزایش سهم بازار آذربایجان، ایران و روسیه از حمل‌ونقل جاده‌ای بین‌المللی متمرکز بود.

در این نشست همچنین پتانسیل و چشم انداز آتی کریدور حمل و نقل بین المللی شمال-جنوب مورد بررسی قرار گرفت.

شرکت کنندگان بر لزوم تقویت همکاری ها برای استفاده کامل از پتانسیل ترانزیتی آذربایجان، ایران و روسیه و پیشبرد توسعه کریدور تاکید کردند.

انتهای پیام/

 

نظر شما