شناسهٔ خبر: 67341517 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شور انتخابات خراسان شمالی در غیاب نامزدها

بجنورد- ایرنا- گرچه ستادهای تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در خراسان شمالی با برگزاری مناظره بین هواداران و بهره گیری از گروه های موسیقی در ستادها به دنبال افزایش جلب آرا هستند اما هیچ خبری از برنامه سفر نامزدها و یا چهره های شاخص منتسب به آنها برای افزایش شور انتخاباتی در این خطه وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، کمتر از چهار روز دیگر به مهمترین رویداد سیاسی سال مانده است و هر روز نامزدهای ریاست جمهوری نقطه ای از کشور را برای جلب آرا انتخاب می کنند.

برخی از نامزدهای ریاست جمهوری پایتخت و استان های همجوار آن را برای سفرهای انتخاباتی انتخاب می کنند و برخی دیگر شمال و جنوب را پشتوانه خود برای راهیابی به پاستور بر می‌گزینند.

پزشکیان به خوزستان رفت، قالیباف با مراجع عظام قم دیدار کرد و جلیلی نیز در همان روزهای آغاز فعالیت های تبلیغاتی، خراسان جنوبی را مقصد سفر انتخاباتی اش قرار داد و ستادهای تبلیغاتی نیز مدام خبر از برنامه های سفری پیش رو نامزدها می دهند.

با توجه به زمان کم باقی مانده به انتخابات، برخی نامزدهای نیز از چهره های شاخص نزدیک به خود برای سفرهای انتخاباتی بهره می گیرند اما در این بین هیچ خبری از برنامه سفری نامزدها و یا حتی چهره های شاخص نزدیک به آنها به خراسان شمالی نیست.

شور انتخابات خراسان شمالی در غیاب نامزدها

لغو سفرهای انتخاباتی

گرچه مسوولان ستادی نامزدهای انتخاباتی در خراسان شمالی بارها خبر از سفر انتخاباتی برخی چهره های نزدیک به نامزدهای ریاست جمهوری دادند اما همان سفرها نیز در لحظه آخر لغو شده که آخرین مورد آن مربوط به کنسلی حضور سخنگوی ستاد انتخاباتی پزشکیان در اجتماع حامیان این نامزد ریاست جمهوری بود.

در این بین چند سفر انتخاباتی نیز به این خطه از شمال شرق از سوی چهره های نزدیک به نامزدهای انتخاباتی انجام شده اما بسیاری از آنها برای مردم ناشناخته بودند و با استقبال کمی از سوی مردم مواجه شدند.

این در حالی است که حضور نامزدهای چهاردمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان و دیدار با هواداران نقش زیادی در افزایش مشارکت و حضور مردم در انتخابات هشتم تیرماه خواهد گذاشت.

در واقع نامزدهای انتخاباتی می توانند با استفاده از فرصت باقیمانده به طرح دیدگاه ها و برنامه های خود بپردازند جدای از افزایش سبد آرای خود به شور انتخاباتی نیز بیش از پیش بیافزایند.

شور انتخابات خراسان شمالی در غیاب نامزدها

شب‌های هیجانی با موسیقی

شاید جمعیت کم خراسان شمالی در مقایسه با سایر استان ها دلیل بر قرار نگرفتن این خطه در برنامه سفری نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باشد اما باز هم ستادهای تبلیغاتی استان با استفاده از ابزارهای دیگری همچون گروه‌های هنری موسیقی و برگزاری مناظره بین هواداران به دنیال افزایش تب و تاب انتخابات هستند.

صدای موسیقی اغلب با مضامین ملی و میهنی در ستادها به گوش می رسد و جمع ها و گعده های کوچک و بزرگی در داخل آنها مشاهده می شود.

پخش موسیقی و پذیرایی از مردم در ستادهای نامزدها در تمام طول روز و حتی شب هنگام پیوستگی دارد.

این طرفداران نامزدهای ریاست جمهوری هر شب در ستاد مرکزی مد نظر خود تجمع می کنند، برای معرفی نامزد مد نظر خود و به دست گرفتن موج حاکم تبلیغی بر افکار عمومی از هیچ تلاشی فرو گذار نمی کنند.

شوق طرفدارن در این شب های گرم به حدی است که بدون وسایل سرمایشی تا پاسی از شب در ستاد مرکزی تجمع کرده و با اجرای برنامه های متنوع شور انتخاباتی را بالا می برند.

شور انتخابات خراسان شمالی در غیاب نامزدها

مناظره‌های داغ انتخاباتی

تلاش های هواداران نامزدهای انتخاباتی در خراسان شمالی برای افزایش شور انتخاباتی محدود به تجمع در ستادها و یا پخش سرودهای ملی و میهنی نیست بلکه آنها اقدام به برگزاری مناظرات برای معرفی بهتر نامزد مورد حمایت خود می کنند.

مناظرات گوناگونی در مورد اقتصاد، سیاست خارجی، مسایل فرهنگی و اجتماعی کشور با حضور دانشجویان و یا افراد صاحب نظر نزدیک به نامزدهای ریاست جمهوری در خراسان شمالی برگزار می شود تا به این طریق بر شور انتخاباتی هشتم تیرماه افزوده شود.

تعدادی از طرفداران نیز میکروفون به دست در خیابان های شلوغ شهر جوانان را به مناظره دعوت می کنند و هر شهروندی به تناسب سلیقه‌اش در این کارزار مشارکت می کند.

برخلاف ادوار گذشته که تبلیغات انتخاباتی بیشتر محیطی بود و عکس و پوسترهای تبلیغاتی نامزدها در و دیوار شهر را می‌پوشاند و انبوه تراکت‌ها و بروشورهای تبلیغاتی نامزدها به صورت شبانه در حیاط خانه‌های مردم پخش می‌شد، در این دوره این روش تبلیغات کاهش یافته و فضای مجازی به کانون اصلی تبلیغات کاندیداها تبدیل شده‌است.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور ایران جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. در این دوره مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، علیرضا زاکانی، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و مسعود پزشکیان برای جایگاه ریاست‌جمهوری رقابت می‌کنند.

رئیس‌جمهور پیشین ایران، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ بعد از افتتاح سد قیزقلعه سی در منطقه خداآفرین آذربایجان شرقی در سانحه سقوط بالگرد به شهادت رسید.

براساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی، معاون اول او محمد مخبر از فردای همان روز و به مدت ۵۰ روز به عنوان مسئول اداره دولت آغاز به کار کرد.

نظر شما