شناسهٔ خبر: 67341393 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفت‌وگو با مهر عنوان شد؛

غدیر محور و عامل وحدت در بین امت اسلام است

قم- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: غدیر در حقیقت محور و عامل وحدت در بین امت اسلام است و امروز باید تلاش کرد تا در برابر دشمنان اسلام وحدت و همدلی خود را افزایش دهیم.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی شعبان زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، با تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیر خم بیان کرد: باید تلاش کنیم تا محبت اهل بیت علیهم السلام و امیرالمومنین علیه السلام در زندگی مان جاری باشد، چرا که ولایت هم زندگی فردی و هم زندگی اجتماعی افراد را در بر می‌گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: هدف اهل بیت علیهم السلام آن بود که می‌خواستند دین را به متن زندگی انسان بیاورند و امروز پذیرش ولایت و محبت اهل بیت علیهم السلام بدون مرزبندی با دشمنان امکان پذیر نیست.

حجت الاسلام شعبان زاده اضافه کرد: غدیر در حقیقت محور و عامل وحدت در بین امت اسلام است و امروز باید تلاش کرد تا در برابر دشمنان اسلام وحدت و همدلی خود را افزایش دهیم.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف در ایام عید غدیر خم گفت: مراسم‌های جشن عید سعید غدیر خم در مساجد سطح استان قم با سخنرانی واعظان و مدیحه سرایی مادحین اهل بیت علیهم السلام در شب و شام عید غدیر برگزار می‌شود.

برگزاری کاروان شادی غدیر تا ظهور در قم

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به برگزاری کاروان شادی غدیر تا ظهور گفت: مردم قم همانند سالهای گذشته ساعت ۱۷:۳۰ روز سه شنبه هفته جاری مقارن با عید بزرگ غدیر خم از ابتدای بلوار پیامبر اعظم به سمت مسجد مقدس جمکران و در طریق المهدی (عج) پیاده روی می‌کنند.

وی با اشاره به حضور و میدان داری جریان‌های مردمی و جهادی شادپیمایی روز عیدر غدیر در قم بیان کرد: در این روز موکب ها و ایستگاه‌های صلواتی مختلفی با ارائه خدمات فرهنگی و پذیرایی از زائران مسجد مقدس جمکران میزبانی می‌کنند و حاضرین در این برنامه در نهایت با حضور در میعادگاه منتظران ظهور با امام زمان (عج) عهد و پیمان وتجدید بیعت می‌کنند.

حجت الاسلام شعبان زاده ابراز کرد: همایش «دختران رأی اولی» استان قم در سالروز عید سعید غدیر خم و جشن بزرگ عید ولایت از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم در مسجد مقدس جمکران برگزار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: این برنامه که به منظور تجدید بیعت بانوان و دختران نوجوان با امام عصر (عج) در روز عید غدیر ترتیب داده شده، از ساعت ۱۸ روز سه شنبه در صحن جامع مهدوی مسجد مقدس جمکران آغاز خواهد شد و در این همایش برنامه‌های مختلفی از جمله اجرای گروه‌های سرود، شعرخوانی شاعران آئینی و مدیحه سرایی مداحان اهل بیت علیهم السلام و سخنرانی حاج حسین یکتا برگزار می‌شود.

برنامه‌های اداره تبلیغات اسلامی استان قم به مناسبت انتخابات ریاست جمهوری

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم به مناسبت انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: پس از شهادت رئیس جمهور شهید و شهدای خدمت، زیست بوم‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم نشست هماهنگی برگزار و قرارگاه وصل را با موضوع گرامیداشت شهدای خدمت و برنامه ریزی ویژه تبلیغی در راستای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تشکیل دادند.

حجت الاسلام شعبان زاده ادامه داد: بیش از ۲ هزار کنشگر از ۴۰۰ مسجد سطح استان قم با هدف افزایش مشارکت مردمی در عرصه انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب اصلح در رویدادهای توانمندسازی «شهید سجاد شهرکی» شرکت کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم بیان کرد: نشست ۳۰۰ نفره ائمه جماعات و رابطین مساجد استان قم نیز در راستای تبیین شاخصه‌های دولت‌های انقلابی و لیبرال، نقش ولایت پذیری در پیشرفت کشور و ناگفته‌های روایت پیشرفت برگزار شد.

وی گفت: به همت قرارگاه وصل ۶۰۰ طلبه و کنشگر به منظور آگاهی از راهبردهای کنشگری در عرصه‌های انتخابات، مهارت‌های تبلیغ و تبیین دستاوردهای دولت شهید جمهور در دوره‌های یک روزه توانمندسازی مبلغین انتخابات حضور یافتند.

حجت الاسلام شعبان زاده با بیان اینکه با تلاش امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم همایش تبلیغی انتخاب آگاهانه برای بیش از ۴۰۰ بانوی مبلغه برگزار شد افزود: با هدف تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی نشست‌های تخصصی در بیش از ۵۰ مسجد، ۴۰ آرایشگاه و ۱۵ باشگاه زنانه برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم اضافه کرد: در راستای بصیرت افزایی هیأت‌های مذهبی برای مشارکت گسترده در انتخابات ریاست جمهوری، اجتماع هیأت‌های مذهبی استان قم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برگزار شد.

وی گفت: ادارات کل شهرستان‌های کهک، دستجر و قنوات گردهمایی‌های تخصصی با موضوع انتخابات ویژه ائمه جماعات و مبغان برگزار کردند.

حجت الاسلام شعبان زاده همچنین بیان کرد: در راستای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری تریبون‌های آزاد در سطح شهر قم از سوی مرکز رسانه و روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار و ۱۳۰۰ دقیقه برنامه در این زمینه تولید و در بسترهای مختلف فضای مجازی منتشر شده است.

وی همچنین بیان کرد: به مناسبت چهلمین روز شهادت رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی و شهدای راه خدمت، مراسم بزرگداشتی در پنجشنبه هفته جاری در همه مساجد استان قم برگزار خواهد شد و یاد و خاطره این شخصیت خدمتگزار به مردم و نظام جمهوری اسلامی گرامی داشته خواهد شد.

نظر شما