شناسهٔ خبر: 67341214 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

اوحدی مطرح کرد؛

استفاده از ظرفیت پزشکان بین المللی در مراسم پیاده روی اربعین

دبیر شورای سیاست گذاری عملیات اربعین حسینی ۱۴۰۳، از برنامه ریزی هلال احمر برای استفاده از ظرفیت پزشکان بین المللی در طرح طبیب الدوار در اربعین حسینی امسال خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر؛ سعید اوحدی دبیر شورای سیاست گذاری عملیات اربعین ۱۴۰۳ گفت: برگزاری مراسم اربعین حسینی یک کار جمعی است و هیچ دولتی قادر نیست پاسخ گوی نیازهای متعدد و متنوع زائران باشد و باید مردم به کمک بیایند تا این مراسم بدون کم و کاست برگزار شود.

اوحدی ادامه داد: با توجه به نام گذاری سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردمی، ما هم باید در این راستا تلاش کنیم و از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: طبیب الدوار با حضور داوطلبانه پزشکان در مسیر پیاده روی نجف تا کربلا، یکی از قوی‌ترین اقدامات درمانی در خدمات به زائران اربعین سال گذشته بود و امسال تلاش خواهیم کرد که از ظرفیت پزشکان بین المللی هم در طرح طبیب الدوار استفاده کنیم.

اوحدی گفت: پیاده روی اربعین امسال فرصت مغتنمی، برای رساندن صدای مردم مظلوم غزه به گوش جهانیان است چرا که در این مراسم شاهد حضور میلیونی زائران و همچنین حضور زائران از کشورهای مختلف جهان هستیم.

مردمی‌سازی مهمترین رسالت هلال احمر در برگزاری مراسم اربعین حسینی

یعقوب سلیمانی دبیر کل جمعیت هلال احمر هم در این جلسه گفت: نگاه در هزینه کرد در مراسم اربعین حسینی باید نگاه مردمی‌باشد و در هزینه کرد درآمدها نباید هدر رفت منابع داشته باشیم. اصل صرفه جویی را برگزاری این مراسم در نظر داشته باشیم. مهمترین هدف هلال احمر با توجه به خصوصیات ذاتی این جمعیت مردمی سازی مراسم اربعین امسال است.

نظر شما