شناسهٔ خبر: 67340922 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

وضعیت در این فرودگاه بحرانی شد/ قطع برق مردم را سرگردان کرد

اقتصادنیوز: هزاران تن از مسافران فرودگاه منچستر که روز یکشنبه به دلیل قطع برق از پرواز جا ماندند، همچنان برای رسیدن به مقصد در سالن فرودگاه سرگردان هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، کریس وودروف مدیرعامل فرودگاه در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرد که ۲۰ درصد پروازهای روز یکشنبه به دلیل قطع برق لغو و ۴۰ درصد انجام شد. به گفته وی، مسئولین فرودگاه در تلاش هستند تا ۴۰ درصد پروازهای برنامه ریزی شده را عملیاتی و مسافران را به مقصد برسانند. او با حال به مسافران توصیه کرد که پیش از عزیمت به فرودگاه، با خطوط هوایی خود صحبت کنند.

برق فرودگاه منچستر صبح روز یکشنبه به دلیل اختلال در برق منطقه، برای ۲ ساعت قطع و این مساله باعث بروز هرج‌ومرج در سامانه کنترل گذرنامه، حمل‌بار، بازرسی و در نتیجه سرگردانی مسافران شد. بر اساس گزارش‌ها، پروازها در پایانه اول و دوم فرودگاه به طور کامل لغو شد و در پایانه سوم نیز با تاخیر مواجه است.

برق فرودگاه حوالی ظهر روز یکشنبه وصل شد اما وضعیت پروازها همچنان با اخلال مواجه است. مقامات فرودگاه تاکید دارند که مسافران در خانه بمانند و آخرین وضعیت پروازها را از خطوط هواپیمایی خود دنبال کنند.

بسیاری از مسافرانی که از پرواز جا ماندند با هشتگ فرودگاه‌ منچستر، انتقاد خود را به شبکه‌های مجازی کشانده و به روند کند رسیدگی مسئولان فرودگاه اعتراض کردند. لیندزی میچل یکی از مسافرانی که به همراه خانواده‌اش از یک سال پیش برای سفر به ترکیه برنامه ریزی کرده بود از وضع موجود گلایه کرد و گفت به رغم توصیه خطوط هواپیمایی، در فرودگاه حاضر شده و منتظر می‌ماند تا پروازش انجام شود. در همین حال یکی دیگر از مسافران به نام هیدون لویس عنوان کرد پرواز او به یونان پس از پنج ساعت تاخیر لغو شد.

171232926

171232929

 

گفته می‌شود برخی از پروازهای روز یکشنبه بدون حمل بار مسافران انجام شد. در همین پیوند، شرکت هواپیمایی ایزی‌جت که پروازهای آن از پایانه اول انجام می‌شود با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد تنها مسافرانی شانس پرواز دارند که دارای بار دستی هستند.

مقامات فرودگاه منچستر امیدوارند که پروازها روز دوشنبه به روال عادی برگردد؛ با این حال تکلیف هزاران مسافری که روز یکشنبه از پرواز جا مانده‌اند روشن نیست.

فرودگاه منچستر سومین فرودگاه پرتردد انگلیس است که سالانه حدود ۲۳ میلیون مسافر جابه‌جا می‌کند. این فرودگاه شامل سه ترمینال مسافربری و یک ترمینال باری است. مساحت آن ۵۶۰ هکتار (۱۴۰۰ هکتار) است و به ۱۹۹ مقصد پرواز دارد.

نظر شما