شناسهٔ خبر: 67340910 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

همزمان با ١٢ کشور دنیا انجام شد؛

بزرگترین پرچم علوی در پایتخت به اهتزاز درآمد

صاحب‌خبر -
بزرگترین پرچم علوی در پایتخت به اهتزاز درآمد
خبرگزاری آریا - بزرگترین پرچم عتبه علوی در ایران همزمان با 11 کشور دیگر دنیا در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد به اهتزاز درآمد.

به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد؛ پرچم علوی امروز برای اولین بار در 40 شهر از جمله 20 شهر عراق و 20 شهر دیگر در 12 کشور جهان و در قاره‌های آسیا، آفریقا، اروپا و آمریکای شمالی به اهتزاز درآمد.
بزرگترین پرچم علوی به اهتزاز درآمده در سراسر دنیا متعلق به ایران و با ابعاد 1000 متر مربع است که برای دومین بار و در دهه امامت و ولایت بر فراز بلندترین برج پرچم کشور به ارتفاع ١5٠ متر برافراشته شد.
پرچم عتبه علوی در نجف نیز روی ایوان طلای حرم امیرالمومنین (ع) نصب شد که ارتفاع پایه آن 8 متر است و بلندترین پایه پرچم در میان عتبات عالیات عراق به شمار می‌آید. با توجه به روایت پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد (ص) که خود و امام علی (ع) را پدران امت اسلام معرفی کرد و فرمودند: «أنا و علیٌّ أبوا هذه الاُمّه»، «من و علی پدران این امت هستیم»، ایتام و کودکان کار مهمانان مراسم اهتزاز پرچم علوی بودند.
این مراسم با حضور چهار نفر از خدام حرم حضرت امیرالمومنین علی (ع) در آستان قدس علوی و تعدادی از خدام آستان قدس رضوی روز شنبه دوم تیرماه 1403 در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد برگزار شد.
همچنین پرچم مقدس آستان قدس رضوی نیز در این مراسم توسط خدام این آستان حمل شد. پرچم بزرگ علوی تا عید سعید غدیر خم بر فراز آسمان پایتخت برافراشته خواهد ماند.
انتهای پیام/

نظر شما