شناسهٔ خبر: 67340889 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

مرگ سرمربی سرشناس تیم ملی ایران/ وقتی جعبه سیاه شکست تاریخی ایران زیر خاک رفت!

۱۳ سال قبل در چنین روزی یکی از مشهورترین سرمربیان تاریخ تیم ملی فوتبال ایران چشم از جهان فرو بست.

صاحب‌خبر -

تا قبل از دی سال ۱۳۷۶ تومیسلاو ایویچ فقط برای افرادی که فوتبال خارجی را به صورت جدی دنبال می‌کردند شناخته شده بود. یک سرمربی سرشناس از مکتب فوتبال یوگسلاوی که زمستان سال ۷۶ به عنوان سرمربی تیم ملی ایران برگزیده شد و آمد تا ما را آماده حضور در جام جهانی ۱۹۹۸ بکند ولی پس از شکست عجیب و معماگونه ۷ بر یک مقابل رم، به فاصله کمتر از یک ماه تا اولین مسابقه ایران در فرانسه ۱۹۹۸ برکنار شد و جای خود را به جلال طالبی داد.

ایویچ در حالی از ایران رفت که خیلی‌ها معتقدند جعبه سیاه بازی با حریف ایتالیایی محسوب می‌شد و البته هیچ‌وقت حاضر نشد پیرامون آن مسابقه دست به افشاگری بزند.

ایویچ چهارم تیر سال ۱۳۹۰ چشم از جهان فرو بست و جامعه فوتبال را متاثر کرد. از میان مربیان کروات نام‌آشنا در فوتبال ایران میروسلاو بلاژویچ، برانکو ایوانکوویچ، وینگو بگویچ و ژلکومیاچ در مراسم تدفین او حضور پیدا کردند. مردانی که بعضی از آن‌ها حالا دیگر خودشان نیز مسافر آسمان شده‌اند.

ایویچ رفت ولی هنوز برای ما غیرقابل‌هضم است که چطور تیم ملی ایران قبل از جام جهانی با ۷ گل قافیه را به یک تیم باشگاهی واگذار کرد! معمایی که شاید دوست داریم هرگز پاسخش را ندانیم چون شاید نگاهمان را نسبت به برخی ستارگان دوست‌داشتنی عوض کند!

نظر شما