شناسهٔ خبر: 67340712 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

هراس آمریکا از جنگ وسیع اسرائیل با حزب‌الله

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر جهان عرب با اشاره به تقویت پایگاه جنبش حماس به ده ها هزار جوان داوطلبی اشاره کرد که به این جنبش پیوسته و تحت آموزش های سری استفاده از سلاح در تونل‌های زیر زمین در نوار غزه و یا روی زمین در کرانه باختری قرار دارند.

صاحب‌خبر -

 عطوان با اشاره به تحولات غزه و جنوب لبنان نوشت: علت افزایش اظهارنظرهای آمریکایی‌ها در حمایت از اسرائیل در جنگ قریب الوقوع در لبنان چیست؟ آیا نتانیاهو به بهانه هایی برای فرار از غزه دست یافته است؟ تحولات آتی که تل آویو از آن هراس دارد و آن را خطرناکتر از حماس و جهاد می داند، چیست؟

وی افزود: نیازی به کارشناسان مجله «فارن افرز» نداریم که به ما بگویند، اسرائیل پس از ۹ ماه نسل‌کشی در غزه نتوانسته مقاومت به ریاست حماس را شکست دهد و عکس آن یعنی پیروزی مقاومت رخ داده و توان و دستاوردهای میدانی مقاومت بیشتر شده است.

سردبیر رای الیوم ادامه داد: «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و ژنرال های آن این روزها به شکل فزاینده به دنبال یافتن راهی برای حفظ آبروی خود برای پایان جنگ و فرار از غزه با کمترین خسارت هستند و به نظر می رسد که راه آن را یافته‌اند و آن اظهارنظرهایی است که در آن از تحقق اهداف حمله به رفح دم زده می‌شود و اینکه موفق به غلبه بر شاخه نظامی حماس شده‌اند و بهانه دیگری که این روزها بسیار آن را مطرح می کنند، حتمی بودن عقب نشینی از غزه به منظور تمرکز بر جنگ آتی در جبهه شمالی برای از بین بردن خطرات حزب الله و تهدیدات فزاینده آن بر امنیت اشغالگران و موجودیت آن است.

این تحلیلگر اضافه کرد: شاخه نظامی حماس قوی‌تر از هرزمان دیگری است و بر تمامی غزه سیطره نظامی دارد، روزی نیست که موفقیت در جنگ چریکی در راستای استراتژی جدید در شکار نظامیان صهیونیست کسب نکند. کمین های موفق علیه نظامیان صهیونیست و کشته و زخمی کردن آنها و هدف قرار دادن تانک یا نظامیان، کذب ادعاهای اسرائیل را از حیث تحولات میدانی نشان می دهد.

وی نوشت: ده ها هزار داوطلب به مقاومت به ویژه حماس و جهاد اسلامی در غزه و کرانه باختری پیوسته‌اند و در آموزش‌های سری استفاده از سلاح در مراکز آموزش در تونل‌های زیر زمین در غزه یا روی زمین در کرانه باختری شرکت کرده اند و بیشتر آنها جوانان بین ۱۸ تا ۲۴ سال هستند. نکته مهم دیگر این است که نسل کشی که از سوی نظامیان صهیونیست در غزه رخ می دهد، نه تنها به تقویت حماس و پایگاه آن منجر خواهد شد، بلکه به ظهور گروه های بسیار سلحشورتر در آینده چه در غزه و چه در کرانه باختری منجر خواهد شد که به خونخواهی کودکان، پدران و مادران شهید بلند خواهند شد.

عطوان بیان کرد: نکته قابل توجه این است که ژنرال‌های اسرائیلی اعتراف می‌کنند که غلبه بر مقاومت در غزه محال است، زیرا حماس یک تفکر است و همه تحرکات در طول تاریخ برای شکست یک تفکر، راه به جایی نبرده است.

هراس آمریکا از جنگ وسیع اسرائیل با حزب‌الله

این تحلیلگر به مواضع آمریکایی‌ها در قبال حمایت رژیم صهیونیستی در جبهه لبنان اشاره و اضافه کرد: مواضعی که از سوی سخنگوهای دولت آمریکا بیان می‌شود و در آن از حمایت این کشور از اشغالگران در صورت بروز جنگ در جنوب لبنان در سایه تشدید تحولات بیان می‌شود؛ تلاشی از روی یاس برای اطمینان دادن به افکار عمومی درهم شکسته به ویژه در الجلیل است. آنچه در خفا مقامات آمریکایی انجام می‌دهند، فشار شدید به نتانیاهو و ژنرال های آن به منظور ممانعت از بروز جنگ در جبهه شمالی با حزب الله به منظور دور کردن فاجعه بزرگ برای رژیم اشغالگر است.

وی تاکید کرد: مادامی که «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله و ژنرال‌های آن جنگ فرسایشی در جبهه شمالی و «یحیی السنوار»(رهبر حماس در غزه) و ژنرال «محمد الضیف»(فرمانده گردان های القسام) و معاونش در جبهه جنوبی به پیش می‌برند، رژیم اشغالگر نه فقط با سرعت به سمت شکست بلکه به سمت فروپاشی کامل حرکت می‌کند. این رژیم جنگ در میدان و جنگ روانی را باخته و منفور کل دنیا شده و این تنفر پس از اینکه از سلاح گرسنگی در غزه در عصری که امکان مخفی نگه داشتن اطلاعات و تصاویر کودکان شهید ناشی از گرسنگی وجود ندارد. بیشتر هم می‌شود.

 

نظر شما