شناسهٔ خبر: 67340253 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

هشدار مقام آمریکایی درباره عواقب جنگ تل‌آویو با حزب‌الله

اقتصادنیوز: رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نسبت به گسترش درگیری‌ها در خاورمیانه در صورت حمله اسرائیل به جنوب لبنان هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، درحالی مقامات صهیونیست بر گسترش جنگ در جبهه‌های شمالی با حزب الله لبنان تاکید دارند که آمریکا به عنوان بزرگترین حامی این رژیم به خوبی نسبت به عواقب چنین تصمیمی آگاهی دارد.

بر این اساس، سی کیو براون، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا هشدار داد جنگ با حزب الله لبنان می‌تواند باعث گسترش بیشتر منازعه در منطقه شود.

وی با هشدار به مقامات صهیونیست درباره تصمیماتشان، تاکید کرد: انجام حمله از سوی اسرائیل به جنوب لبنان می‌تواند خطر گسترش جنگ منطقه‌ای را افزایش دهد به ویژه آنکه اگر حیات حزب الله به خطر بیافتد این احتمال وجود دارد که پای ایران نیز به جنگ باز شود.

این مقام آمریکایی با اشاره به ناتوانی تل آویو در مقابله با توانمندی‌های حزب الله، خاطر نشان کرد: حزب الله به مراتب از جنبش حماس در حوزه‌های موشکی و قابلیت‌های نظامی تواناتر است. من آنگونه تصور می‌کنم که ایران تمایل بیشتری برای حمایت از حزب الله در صورت به خطر افتادن این جنبش دارد.

سی کیو براون تاکید دارد: تمامی این موارد نشان می‌دهد وقوع این موارد می‌تواند به گسترش جنگ و منازعه در منطقه دامن بزند. همین امر باعث می‌شود اسرائیل نگران آنچه در جنوب و در غزه رخ می‌دهد باشد بلکه باعث نگرانی از جبهه شمالی با لبنان نیز می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما