شناسهٔ خبر: 67340080 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

اعتراف روحانی تندرو به حمله حامیان جلیلی به تجمعات دکتر ظریف

یکی از روز‌هایی که دانشجویان اصلاح‌طلب در پارک‌لاله تهران تجمع داشتند یک خبرنگار هم به آنجا اعزام شد و چندین ساعت بعد برگشت و گزارش خود را بصورت شفاهی برای من و یکی دونفر از دوستان سردبیری بیان کرد.

صاحب‌خبر -

مهاجری در کانال تلگرامی خود نوشت: حجت‌الاسلام محمود نبویان از طرفداران آقای جلیلی خواسته که در تجمعاتی که محمدجواد ظریف در آن حضور دارد شرکت نکنند و آن را به هم نریزند.

این سخن آقای نبویان یک اعتراف تلخ است به چیزی که سالهاست گردن نمی‌گیریم #مااصولگراها.

در سال‌های دهه هفتاد و بخصوص بعد از روی کارآمدن آقای خاتمی تجمعات متعددی از سوی دانشجویان طرفدار دولت اصلاحات برگزار می‌شد که قریب به اتفاق آن‌ها به خشونت کشیده می‌شد. سیاست خبری رسانه‌های اصولگرا در آن مقطع این بود که درگیری را بیندازیم گردن خودشان و ثابت کنیم که خودشان به جان هم افتاده‌اند. حتی یکبار هم فکر نکردیم که ممکن است مخاطب، مسخره‌مان کند!

یکی از روز‌هایی که دانشجویان اصلاح‌طلب در پارک‌لاله تهران تجمع داشتند خبرنگار کیهان هم به آنجا اعزام شد و چندین ساعت بعد برگشت و گزارش خود را بصورت شفاهی برای من و یکی دونفر از دوستان سردبیری بیان کرد.

او گفت هنگام تجمع، افرادی را با تیپ خاص (که ویژگیهایش را بیان کرد) مشاهده کرده که وارد پارک لاله شدند و در نقاط مختلف موضع گرفتند و سپس با هماهنگی به تجمع‌کنندگان حمله کرده و آن‌ها را به شدت کتک زدند.

خبرنگار آن روز کیهان که بعد‌ها در دولت احمدی‌نژاد مسئولیت گرفت در ادامه گزارش خود اشاره کرد که بعد از درگیری و متفرق شدن افراد، از مسیر خیابان۱۶آذر به سمت روزنامه حرکت کردم. هنگام عبور از خیابان، همان افراد تیپ خاص را که تا دقایقی قبل مشغول ضرب و شتم بودند مشاهده کردم که در گروه‌های دوسه نفره در پیاده رو ایستاده اند و در گفت‌وگوهای‌شان رکیک‌ترین حرف‌ها را بر زبان می‌آورند. آنجا بود که فهمیدم افرادی که تا لحظاتی پیش حزب‌اللهی می‌پنداشتم‌شان، اراذل و اوباش هستند.

خبرنگار کیهان آن روز از شدت خشم، مسیر پارک لاله تا روزنامه را پیاده آمده بود و به قول خودش تمام راه را با خود زمزمه کرده بود که «چی فکر می‌کردیم چی‌شد؟»

این را نوشتم تا نه امثال آقای نبویان (که احتمالا از ماهیت حمله‌کنندگان به تجمعات مطلع است) بلکه مردم بدانند تاریخ باز هم در حال تکرار است؛ و بازهم پوست‌خربزه انداخته‌اند زیر پای #مااصولگراها.

نظر شما