شناسهٔ خبر: 67338771 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ثابتی: جلیلی با اصحاب زر و زور و تزویر اهل تعامل نیست

نماینده مردم تهران‌ در مجلس ‌گفت: گفته شده اگر جلیلی رییس جمهور شود چون اهل تعامل نیست، کشور قفل می‌شود که باید گفت اگر با اصحاب زر و زور و تزویر باشد حتما اهل تعامل نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، امیرحسین ثابتی در اجتماع حامیان سعید جلیلی کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که عصر امروز در مسجد غدیر شهر قزوین برگزار شد، اظهار کرد: این روزها در برخی ستادها به جای اینکه با مردم با منطق و دلیل و استدلال صحبت کنند بیشتر شور و هیجان راه می‌اندازند، ما نیز معتقدیم انتخابات فرصت خوبی برای ایجاد شور و هیجان است اما باید در کنار آن تقویت آگاهی و شعور سیاسی نیز باید در دستور کار باشد.

وی افزود: دلیل اینکه می‌گوییم جلیلی انتخاب اصلح است، این است که وی تجربه 35 سال خدمت در سمت‌های مختلف در وزارت خارجه، شورای امنیت ملی و مجمع تشخیص مصلحت نظام را دارد. از طرفی حتی مخالفین سیاسی او که ممکن است به وی رای ندهند هم اذعان می‌کنند ایشان پاک‌دست‌ترین، سالم ترین و ضدفسادترین چهره سیاسی کشور است و هیچ حاشیه و فسادی در ایشان و خانواده وی وجود نداشته است.

ثابتی رویکرد اصلی جلیلی را عدالت ذکر و تصریح کرد: برای اداره کشور تصمیماتی که اخذ می شوند باید مورد بررسی قرار گیرند که آیا اجرای آن ها به درد مردم مستضعف و افراد تحت فشار اقتصادی می‌خورد یا خیر. در دولتهای مختلف اذعان می‌شد که اگر عده‌ای فقیرتر شوند ربطی به دولت ندارد و بر این اساس نیز شاهد فقیرتر شدن بخشی از جامعه بودیم.

مشاور سعید جلیلی عنوان کرد: با این توضیحات، اعلام می کنیم تصمیمات دولت جلیلی در حوزه اقتصادی و معیشتی با این رویکرد اخذ می‌شود که بتواند فاصله طبقاتی را کم کند.

این نماینده مجلس اذعان کرد: با شناختی که نسبت به آقای جلیلی دارم معتقدم ایشان آماده ترین فرد از جهت شناخت مشکلات کشور و داشتن راه حل‌های آنها‌ست. وی زمانی که مسوولیت نداشت با سفر به روستاها و بازدید از کارخانجات و جمع‌های مختلف، مشکلات را بررسی می‌کرد و دیگر نیاز نیست آزمون و خطا کند. جلیلی اعتقاد دارد با توجه به حجم مشکلات و مطالبات مردم نباید وقت را از دست داد.

ثابتی بیان کرد: برخی دولت‌ها چند سال گذشت تا متوجه شوند مشکلات کشور را چگونه باید حل کرد اما جلیلی فهم کارشناسی و تخصصی دارد و در موضوعات مهمی همچون مسکن، اشتغال، بانک و غیره با نظرات کارشناسی سردرگم نمی‌شود و به مسائل واقف است و با گروه های کارشناسی کشور ارتباط دارد.

وی ادامه داد: گفته شده اگر جلیلی رییس جمهور شود چون اهل تعامل نیست، کشور قفل می‌شود که باید گفت اگر با اصحاب زر و زور و تزویر باشد حتما اهل تعامل نیست اما اگر تعامل با قشرهای مختلف مردم و جامعه باشد سابقه و کارنامه ایشان مشخص است که اهل تعامل است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: شهید رییسی واقعا دغدغه مردم را داشت و با وجود تمام مشکلات، مردم صداقت ایشان را باور داشتند. رییس جمهور باید قدرت تصمیم گیری در مواقع بحرانی را داشته باشد چرا که یک تصمیم او می‌تواند سرنوشت کشور و منطقه را تغییر دهد.

وی ادامه داد: جلیلی 35 سال کار سیاسی انجام داده و دنیا را می‌شناسد، بسیاری از مسوولان دنیا او را می‌شناسند، سابقه مذاکره داشته و بسیاری از کشورها روی ایشان حساب باز کرده‌اند. حرف او، حرف است و سابقه متمایزی در عرصه دیپلماسی دارد و پشتوانه بسیاری از برنامه‌های ایشان صرف نظر چهار کارشناسی و اندیشکده نیست و خط به خط برای برنامه‌ها جلسات برگزار کرده و مسلط به جزییات برنامه‌ها است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: جلیلی مانند برخی دولتها که صدها و هزاران برنامه داشتند اما اولویت نداشتند، نیست و با اولویت بندی به پیگیری مشکلات کشور و حل آنها خواهد پرداخت.

ثابتی در پایان گفت: برخی افراد و ستادها با فریب و استفاده از هیجانات، به دنبال تبلیغات و اعلام برنامه‌های خود هستند که با عقل و منطق همخوانی ندارد.

انتهای پیام/

 

نظر شما