شناسهٔ خبر: 67338628 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

همان مانشافت همیشگی، این‌بار با فولکروگ

آلمان حساب سوییس را در فرانکفورت بست!

تیم ملی آلمان در دیدار پایانی‌اش در مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴، با نتیجه ۱-۱ مقابل سوئیس به تساوی رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، در آغاز هفته سوم دور گروهی یورو ۲۰۲۴ آلمان به مصاف سوئیس رفت. این بازی پایاپای آغاز شد و دو تیم حملاتی داشتند. ابتدا این سوئیس بود که با گل دن اندویه به برتری رسید و از این گل تا لحظات پایانی دفاع کرد اما در نهایت نیکلاس فولکروگ بازی را به تساوی کشاند.

بازی را شاگردان یولیان ناگلزمان بهتر آغاز کردند. در دقیقه ۲ جمال موسیالا از سمت راست حرکت خوبی را آغاز کرد اما ضربه‌اش را فابین شار دفع کرد.

ویدئو: 346181

در ادامه آلمان صاحب توپ و میدان بود اما موفق به خلق موقعیت جدی نشد تا اینکه در دقیقه ۱۷ ضربه پشت محوطه آندریش وارد دروازه سوئیس شد اما داور به دلیل خطای جمال موسیالا در محوطه جریمه، گل را مردود اعلام کرد.

حدود ۱۰ دقیقه بعد نوبت به سوئیس رسید که خودی نشان دهد. آنها پس از چند حمله ناقص، در اولین موقعیت جدی‌شان توانستند به گل اول برسند. روی ارسال زیبای فرولر، اندویه در دهانه دروازه به شکل زیبایی دروازه مانوئل نویر را باز کرد.

2047099

در ادامه نیمه اول آلمان برای زدن گل مساوی تلاش‌های زیادی داشت اما هیچکدام از آنها ثمری نداشتند. در دقیقه ۳۵ شوت خطرناک تونی کروس از کنار دروازه به بیرون رفت و سپس حدود ۱۰ دقیقه بعد ضربه ویرتز را دروازه‌بان حریف مهار کرد.

در نیمه دوم هم بازی همانند ۴۵ دقیقه ابتدایی دنبال شد. در دقیقه ۴۷ ریدر، روی پاس امبولو صاحب توپ شد اما ضربه‌اش را مانوئل نویر مهار کرد.

در دقیقه ۵۰ پاس عالی ویرتز در بین مدافعان به موسیالا رسید اما ضربه این بازیکن زاویه کافی را نداشت و به راحتی توسط سومر دفع شد.

لحظاتی بعد نیز کروس دوباره شانسش را برای گلزنی امتحان کرد اما ضربه از راه دورش، با اختلاف زیادی از کنار دروازه به بیرون رفت.

در ادامه بازی نیز ژرمن‌ها مالک توپ و میدان بودند اما سوئیس به خوبی دفاع می‌کرد و به آنها اجازه نفوذ و خلق موقعیت را نمی‌داد.

در دقیقه ۶۵ ضربه ایلکای گوندوگان چسبیده به محوطه جریمه به راحتی در اختیار سومر قرار گرفت.

چند دقیقه بعد توپ در موقعیتی عالی به کای هاورتز رسید اما او با تعلل این فرصت را از دست داد.

در دقیقه ۸۳ سوئیس روی ضدحمله‌ای به گل دوم رسید اما این گل به دلیل آفساید مردود اعلام شد.

در حالی‌که انتظار می‌رفت آلمانی‌ها بازنده این دیدار باشند اما ناگهان در دقیقه ۲+۹۰ نتیجه تغییر کرد. جایی که روی ارسالی از سمت چپ، نیکلاس فولکروگ با ضربه سر دروازه سوئیس را گشود.

2047100

پس از ثانیه‌هایی داور سوت پایان بازی را به صدا درآورد و آلمان در بازی آخر مرحله گروهی به تساوی ۱-۱ رسید. بدین ترتیب ژرمن‌ها با ۷ امتیاز صدرنشین شدند و سوئیس با دو امتیاز کمتر در رده دوم قرار گرفت.

ترکیب سوئیس: یان زومر، سیلوا ویدمر، مانوئل آکانجی، بریل امبولو، رِمو فرولر، گرانیت ژاکا، ریکاردو رودریگز، دان اندویه، مشیل آئبشِر، فابیان شار و فابیان ریِدر

ترکیب آلمان: مانوئل نویر، آنتونیو رودیگر، جاناتان تاه، یوشوا کیمیش، کای هاورتز، تونی کروس، جمال موسیالا، فلوریان ویرتز، ماکسیمیلیان میتلشتات، ایلکای گوندوگان و رابرت آندریش

نظر شما