شناسهٔ خبر: 67337350 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

پايان كار فرنگى‌كاران در امان با ۳ طلا، ۴ نقره و ۳ برنز

١٠ مدال از ١٠ وزن: نوجوانان ايران نايب قهرمان آسيا

تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان با کسب 3 مدال طلا، 4 مدال نقره و 3 مدال برنز به عنوان نایب قهرمانی آسیا در کشور اردن دست یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی آسیا روزهای 2 و 3 تیرماه در شهر امان کشور اردن برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط ابوالفضل کرمی در وزن 51 کیلوگرم، عمادرضا محسن‌نژاد در وزن 80 کیلوگرم و دانیال ایزدی در وزن 92 کیلوگرم به مدال طلا، احمد بدرالدینی در وزن 45 کیلوگرم و علیرضا امیری در وزن 48 کیلوگرم، امیرمهدی سعیدی نوا در وزن 67 کیلوگرم و محمد کاظمی در وزن 71 کیلوگرم به مدال نقره، امیرعلی حیدری در وزن 55 کیلوگرم، ابوالفضل شیری در وزن 60 کیلوگرم و ایوب حسینوند در وزن 110 کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

در رده بندی تیمی ایران با کسب 200 امتیاز پس از ازبکستان 215 امتیازی در جایگاه دوم ایستاد و تیم قزاقستان با 148 امتیاز سوم شد.

*در وزن 45 کیلوگرم ، احمد بدرالدینی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 11 بر 2 سند حاتم ناقوج از اردن را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 5 بر صفر مقابل نوردولت کومارالی از قزاقستان به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. بدرالدینی در این دیدار با نتیجه 14 بر 3 مغلوب امیدجان کرم اف از ازبکستان شد و به مدال نقره رسید.

*در وزن 48 کیلوگرم علیرضا امیری در دور نخست با نتیجه 8 بر صفر مقابل یوجین هان از کره جنوبی به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 5 بر 3 مقابل بیکاش کاچاپ از هند به پیروزی رسید و به دیدار پایانی راه یافت. امیری در این دیدار با نتیجه 10 بر صفر مقابل حسین الدین عبدالکریم اف از ازبکستان مغلوب و صاحب مدال نقره شد.

*در وزن 51 کیلوگرم ابوالفضل کرمی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 6 بر صفر از سد یدیگه تولوتایف از قزاقستان گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 9 بر صفر بیلال خوریلایف از قرقیزستان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. کرمی در این دیدار با نتیجه 9 بر صفر حاجی اکبر کوچکاروف از ازبکستان را از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست یافت.

*در وزن 55 کیلوگرم امیرعلی حیدری پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 4 بر 3 آلپامیز بولاتویف از قزاقستان را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 1 بر 1 مغلوب سردار خولمورزایف از ازبکستان شد و به دیدار رده بندی رفت. حیدری در این دیدار با نتیجه 8 بر صفر ماشیان لیائو از چین را شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

2046980

*در وزن 60 کیلوگرم ابوالفضل شیری در دور اول با نتیجه 9 بر صفر علی اشرف عبدالناصر از اردن را مغلوب کرد. وی در دور بعد با توجه به عدم حضور کائو از چین تایپه به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 12 بر 5 مغلوب فرخ یولدوشیف از ازبکستان شد و به دیدار رده بندی رفت. شیری در این دیدار با نتیجه 10 بر 8 مقابل نودیرجان سانگوف از تاجیکستان به پیروزی دست یافت و صاحب مدال برنز شد.

*در وزن 65 کیلوگرم امیرمهدی سعیدی نوا در دور نخست با نتیجه 10 بر صفر مقابل زید حاتم ناقوج از اردن به پیروزی رسید. وی در دور دوم با نتیجه 6 بر 3 از سد دانیار کاناگاتبک از قزاقستان گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. سعیدی نوا در این مرحله با نتیجه 13 بر 4 مقابل ژنگی هان از چین به برتری رسید و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار با نتیجه 8 بر 5 مغلوب فیاض بک اشمیرزایف از ازبکستان شد و به مدال نقره رسید.

*در وزن 71 کیلوگرم محمد کاظمی در دور اول با نتیجه 8 بر 6 از سد دایچی تسوتسومی از ژاپن گذشت. وی در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر یوان لی از چین را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. کاظمی در این مرحله با نتیجه 3 بر 1 مقابل ابیلمنصور آخالبک از قزاقستان پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه 6 بر 1 مبارزه را به بهروزبک والیف از ازبکستان واگذار کرد و صاحب مدال نقره شد.

*در وزن 80 کیلوگرم عمادرضا محسن‌نژاد پس از استراحت در دور اول، در دور با توجه به مصدومیت هایلونگ وی از چین به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی رفت. محسن‌نژاد در این مرحله با نتیجه 7 بر صفر محمد سلطان زادا از ترکمنستان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار فینال با نتیجه 3 بر 1 از سد یرکبولان آناپیا از قزاقستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.

*در وزن 92 کیلوگرم دانیال ایزدی در مبارزه نخست با نتیجه 8 بر صفر ساچین از هند را مغلوب کرد.

وی در دور دوم فخری کمال کمیل جانوف از ازبکستان را با نتیجه 7 بر 5 از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. ایزدی در این مرحله با نتیجه 5 بر صفر دورقام الغدیری از عراق را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. ایزدی در این دیدار با نتیجه 9 بر 9 و ضربه فنی از سد آدیلیت تویشی از قزاقستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.

*در وزن 110 کیلوگرم ایوب حسینوند قاسمی در دور اول با نتیجه 11 بر 9 مغلوب نعمت اف از ازبکستان شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، به دیدار رده بندی راه یافت. حسینوند در این دیدار با نتیجه 8 بر صفر آدیوس کایراتوف از قزاقستان را مغلوب کرد و صاحب مدال برنز شد.

رده بندی تیمی: 1- ازبکستان 215 امتیاز 2- ایران 200 امتیاز 3- قزاقستان 148 امتیاز 4- هند 119 امتیاز 5- چین 95 امتیاز 6- کره 79 امتیاز 7- قرقیزستان 76 امتیاز 8- ژاپن 76 امتیاز 9- تاجیکستان 42 امتیاز 10- عراق 36 امتیاز

برچسب‌ها:

نظر شما