شناسهٔ خبر: 67337142 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار گلستان خبرداد؛

یادگار ابراهیم درایستگاه نتیجه/پتروشیمی گلستان قله‌ای برای پیشرفت

گرگان- استاندار گلستان از عقد قرارداد اجرایی پروژه پتروشیمی گلستان خبر داد و گفت: این پروژه به عنوان بن‌بست‌شکنی شهید رئیسی در زمان مقرر به بهره‌برداری خواهد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، علی‌محمد زنگانه در مراسم عقد قرارداد اجرای پروژه پتروشیمی گلستان (انعقاد قرارداد epcc احداث واحدهای آمونیاک و اوره طرح) اظهار کرد: پس از ۳۱ ماه تلاش دولت سیزدهم و دستور قاطع رئیس جمهور شهید، همراهی و همکاری دستگاه‌های مرتبط، عملیات اجرایی پتروشیمی گلستان به‌ایستگاه پایانی رسید.

وی با اشاره به اقدامات ۳۱ ماهه انجام شده برای حل مشکلات این پروژه، ادامه داد: این پروژه که از سال ۱۳۸۵ با بیش از ۹۰ هزار سهامدار بلاتکلیف مانده بود، به نقطه نهایی و نتیجه بخش رسیده است.

استاندار گلستان گفت: تاکنون اقدامات متعددی از جمله رفع مسائل حقوقی، مهندسی و اجرایی و مطالبات قراردادی متعدد در دستور کار قرار گرفت که پیگیری بی‌وقفه برای حل این مشکلات انجام شد و در بهمن ماه سال ۱۴۰۱ با دستور رئیس جمهور شهید آیت الله دکتر سیدابراهیم رئیسی و افزایش سرمایه پتروشیمی گلستان، پروژه در فاز جدیدی قرار گرفت.

زنگانه افزود: پس از حل مسائل و دغدغه‌های اصلی سرمایه‌گذار از جمله تأمین و تخفیف خوراک و گاز پتروشیمی، تأمین آب و برق و خوراک مورد نیاز و اجرای بخش مهندسی پروژه، مقدمات لازم برای اجرای پروژه فراهم شد.

وی گفت: امروز با امضای قرارداد پیمانکاری، پروژه در ایستگاه پایانی فاز آغاز عملیات اجرایی قرار گرفت.

نظر شما