شناسهٔ خبر: 67336375 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

اتحادیه میهنی کردستان عزم خود را جزم کرده است؛

دستگاه امنیتی اقلیم کردستان عراق، سران گروهک های تروریست کردی را احضار کرد

بولتن نیوز

منبعی از گروهک تروریستی کومله در گفت و گو با صدای آمریکا از احضار سران این گروهک خبر داد و اعلام کرد؛ اقلیم کردستان به ما هشدار داده باید از این اردوگاه ها برویم ما هم نپذیرفتیم!

صاحب‌خبر -

گروه بین الملل _ گروه دفاعی: اتحادیه میهنی کردستان عراق این بار عزم خود را جزم کرده تا پرونده گروهک های تروریست و تجزیه طلب کردی مستقر در خاک اقلیم را برای همیشه ببندد.

به گزارش بولتن نیوز ، دستگاه امنیتی اقلیم کردستان، هر سە شاخۀ کوملە را احضار کردە و بە آنان گفتە کە اگر مقرهایشان را تخلیە نکنند، نیروهای عراقی بە آنان حملە خواهند کرد.

در همین ارتباط یک منبع مطلع به صدای آمریکا گفت؛ دستگاه امنیتی اقلیم به ما اعلام کرده که باید به جایی که آنها تعیین کرده اند نقل مکان کنیم اما ما زیر بار نمی رویم!

این منبع آگاە گفت: «ما اعلام کردەایم کە مقرهایمان را تخلیە نخواهیم کرد. در این خصوص بە سازمان ملل و چند نهاد دیگر نیز پیام فرستادەایم، حتی پیام خود را بە دولت مرکزی عراق نیز رساندەایم.».

این منبع اضافه کرد: «ما هر سە شاخۀ کوملە قصد داریم کە مقرها را تخلیە نکنیم و در اینجا بمانیم. زیرا پیشتر شرطها را پذیرفتیم و پدیدۀ حضور مسلحانه را خاتمه دادیم و با معیارهای استاندارد جهانی مطابقت دادیم. سازمان ملل نیز رأساً از وضعیت مقرهایمان بازدید به عمل آورده است».

یکی از بندهای مهم توافقنامه امنیتی، خلع سلاح و تخلیه اردوگاه های شمال عراق است اما تا این لحظه گروهک های تروریست کردی در حال وقت کشی بوده اند، ولی جمهوری اسلامی ایران مصمم است تا بساط این گروهک ها را برای همیشه برچیند.

انتهای پیام/#

نظر شما