شناسهٔ خبر: 67336190 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

موافقت انجمن صنعت نفت اقلیم کردستان با پیشنهاد فروش نفت از طریق سومو

سخنگوی انجمن شرکتهای صنعت نفت کردستان (اپیکور) اعلام کرد دولت اقلیم کردستان با فروش نفت خود از طریق شرکت بازاریابی «سومو» موافق است و ما نیز می‌خواهیم شرکت سومو نفت اقلیم کردستان را به فروش برساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز به نقل از شارپرس اقلیم کردستان، مایلز کاگینز سخنگوی انجمن شرکتهای حوزه صنعت نفت کردستان (اپیکور) به رسانه حزب دمکرات کردستان اعلام کرد شرکتهای عضو اپیکور خواهان فروش نفت اقلیم کردستان از طریق سومو هستند دولت اقلیم کردستان این موضوع را پیشنهاد داده است.

وی فروش نفت از طریق سومو را فرصتی برای دریافت مستقیم پول شرکتهای نفتی دانست و افزود قبلا دریافت پول شرکتهای نفتی به تاخیر می‌افتاد، وی همچنین در ادامه اشاره کرد شرکتهای نفتی و اقلیم کردستان با فروش نفت از طریق سومو موافق هستند.

مایلز کاگینز تصریح کرد: ما در حال حاضر به فروش نفت داخلی که حدود ۲۲۰ هزار بشکه در روز است متکی هستیم، کردستان می‌توانست ۴۰۰ هزار بشکه در روز صادر کند، و با اشاره به این که ۸۰% درآمدهای اقلیم کردستان از فروش نفت حاصل می‌شود ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان را ضروری دانست.

کاگینز با اعلام آمادگی برای اعمال تغییر در توافقنامه‌های نفتی افزود اما این امر باید با موافقت شرکتهای نفتی و دولت اقلیم کردستان و بغداد انجام گیرد و همراه با آن ما نیز از میزان درآمد خود آگاه باشیم.

نظر شما