شناسهٔ خبر: 67335429 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

متکی در دیدار با وزیر امور خارجه اسبق لبنان:

طوفان‌الاقصی هیمنه رژیم صهیونیستی را شکست

صاحب‌خبر -
طوفان‌الاقصی هیمنه رژیم صهیونیستی را شکست
خبرگزاری آریا - نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در گذشته بسیاری از کشورها جرأت نداشتند علیه رژیم صهیونیستی حتی صحبتی داشته باشند اما طوفان‌الاقصی سبب شد هیمنه آنها شکسته شود و حتی در جهان، اقشار مردمی به حمایت از مردم فلسطین به پا خاستند.

به گزارش سرویس سیاسی آریا ، عدنان منصور وزیر امور خارجه اسبق لبنان امروز (یکشنبه 3 تیر ماه) در تالار خلیج فارس مجلس شورای اسلامی با جناب آقای منوچهر متکی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
منوچهر متکی در این دیدار ضمن محکوم کردن اقدام دولت کانادا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یادآور شد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی آماده کردند که بر اساس آن دولت جمهوری اسلامی ایران مکلف شده تا ارتش کانادا را به عنوان یک سازمان تروریستی اعلام کند.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز شرایط منطقه به گونه‌ای است که معادلات جدیدی حاکم شده و رژیم صهیونیستی همه تلاش‌هایی که از سال 1948 تا 7 اکتبر 2023 کشیده را از دست رفته می‌بیند.
وی افزود: در گذشته، بسیاری از کشورها جرأت نداشتند علیه رژیم صهیونیستی حتی صحبتی داشته باشند اما طوفان‌الاقصی سبب شد هیمنه آنها شکسته شود و حتی در جهان، اقشار مردمی به حمایت از مردم فلسطین به پا خاستند. مقام معظم رهبری نیز در پیامی به دانشجویان آمریکایی فرمودند «شما اکنون در طرف درست تاریخ ایستاده اید». رژیم صهیونیستی که همواره در رسانه‌ها اقدامات زیادی انجام می‌داد، اکنون می‌بیند که فلسطین در فضای مجازی و رسانه‌ای محبوب‌تر شده است.
متکی ادامه داد: در گذشته همراه داشتن پرچم فلسطین در انگلستان ممنوع بود اما اکنون یک میلیون نفر با پرچم فلسطین در لندن تظاهرات می‌کنند، این در حالیست که جمعیت تظاهرات کنندگان، از مهاجرین نیستند بلکه خود اروپایی‌ها این اعتراض‌ها را انجام می‌دهند.
وزیر امورخارجه اسبق کشورمان گفت: از همه مهمتر اتفاقی که رخ داده در عرصه نظامی است، زیرا در گذشته استراتژی نظامی رژیم صهیونیستی اینگونه بود که در تهاجم یا پاسخ به تهاجم، با خشونت، با سرعت و به صورت گسترده عمل می‌کرد تا به طرف مقابل القا کند که پیروز این نبرد اسرائیل است.
علاءالدین بروجردی نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار گفت: تغییر مهمی که در کل جهان رخ داده این است که چهره رژیم صهیونیستی تغییر یافته و همگان به ذات پلید این رژیم آگاهی دارند.
وی افزود: نهضت دانشجویی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین در اروپا و آمریکا، پدیده جدیدی است و مجموعه این شرایط نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی در 7 ماه گذشته در چند جبهه باخته است.
عدنان منصور وزیر امور خارجه اسبق لبنان با اشاره به علت مخالفت غرب و آمریکا با جمهوری اسلامی ایران گفت: هر کشوری که حاکمیت قوی و مستقل داشته باشد موجب ناراحتی آمریکا و کشورهای غربی می‌شود و به همین دلیل آنها با جمهوری اسلامی ایران مشکل دارند. کشورهای غربی ایران را یک قلعه بزرگ می‌دانند که در اطرافش محور مقاومت شکل گرفته است.
وزیر امورخارجه اسبق لبنان گفت: بنیامین نتانیاهو در روز دوم جنگ با خوشحالی گفت نقشه خاورمیانه را تغییر می‌دهیم اما اکنون بعد از گذشت 7 ماه رژیم صهیونیستی که کشورهای عربی را ظرف 5 روز شکست می‌داد، نتوانسته پیروزی در غزه به دست آورد.
وی افزود: بعد از عملیات طوفان الاقصی گردشگری، اقتصاد و شرکت‌های دانش‌بنیان در رژیم صهیونیستی دچار مشکل شده‌اند و یک میلیون نفر از جمعیت افرادی که در داخل سرزمین‌های اشغالی حضور داشتند، از این سرزمین خارج شده‌اند. رژیم صهیونیستی در تنگنای سختی قرار گرفته و تلاش می‌کند هر طور شده با توسل به هر اقدامی، یک پیروزی برای خود ثبت کند اما از انجام این کار هم ناتوان است./
پایان پیام

نظر شما