شناسهٔ خبر: 67334829 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سیدحسن نصرالله سخنران اربعین شهید رئیسی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری پرواز اردیبهشت، پنجشنبه هفتم تیر در مصلای بزرگ تهران، از سخنرانی سیدحسن نصرالله در این مراسم خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران  با اعلام پخش سخنرانی حجت‌الاسلام سیدحسن نصرالله خطاب به مردم ایران در مراسم تهران، تأکید کرد: همسر فاضل و دانشمند رئیس جمهور عزیزمان با مردم سخن خواهند گفت و برنامه های دیگر در شأن برنامه‌ ی اربعین خواهیم داشت.

وزیر فرهنگ در ادامه افزود: روز سه ‌شنبه برنامه اربعین شهدا از روز تدفین در مشهد مقدس برگزار خواهد شد و در بعضی از شهرها در فاصله این ایام به دعوت مردم  که در برخی از آن‌ها  خانواده معظم شهدا حضور خواهند یافت، برنامه‌ های گرامیداشت برگزار خواهد شد.

اسماعیلی از حضور خانواده شهید رئیسی در انتهای هفته ی آینده در کشور عراق خبر داد و تصریح کرد:  خانواده عزیز شهید قصد دارند در مراسم‌های یادبودی که در عراق پیش‌بینی شده، هم به نشانه‌ی تشکر از همدردی بسیار بالای مردمی این کشور در میان پیروان مکتب اهل بیت(ع)، عشایر، موکب‌های اربعین و همه اقشار حاضر خواهند شد.

وزیر فرهنگ با اشاره به برگزاری مراسم یاد بود شهدا در نمایندگی‌های جمهوری اسلامی، رایزنی‌های فرهنگی و مراکز مذهبی در همه‌ی کشورهای دنیا، تصریح کرد: دعوت‌های بسیاری از سوی کشورهای مختلف برای حضور خانواده شهید جمهور صورت گرفته است، که در مورد آنها هم تصمیم گیری خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: مجموعه آثار فرهنگی و هنری در این مدت تهیه، تدوین، تألیف و آماده شده است که به تدریج رونمایی و ارائه آنها انجام خواهد شد.

اسماعیلی افزود: رساترین تعبیر در خصوص رئیس جمهور شهید را رهبر معظم انقلاب اسلامی داشتند که  ایشان خستگی را نمی‌شناخت.

وی در ادامه تصریح کرد: رئیس جمهور شهید در هر نقطه و جایگاهی بود برای او فرق نمی‌کرد، و با همان قوت آنجا را اداره و تحول ایجاد می‌کرد.

وزیر فرهنگ با اشاره به مقایسه عملکرد آستان قدس، قوه قضائیه و دولت قبل و بعد از ریاست رئیس جمهور شهید، او را الگو و اسوه برای همیشه در برابر چشم دولتمردان نظام اسلامی به عنوان یک حکمران تراز انقلاب اسلامی عنوان و تصریح کرد: دولت و همه‌ موارد از یک مرد جهادی تحول آفرین، مومن به اهداف انقلاب و امامین انقلاب پدید آمده است.

انتهای پیام/

نظر شما