شناسهٔ خبر: 67334670 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

گلرو در گفت‌وگو با شفقنا خبر داد: طرح دو فوریتی مجلس برای تروریستی اعلام کردن ارتش کانادا/ طرح هفته بعد در دستور کار قرار می‌گیرد

صاحب‌خبر -

شفقنا- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تروریستی اعلام کردن نام سپاه توسط کانادا، گفت: بر اصل عمل متقابل و مقابله با این اقدام نامشروع دولت کانادا، طرح دو فوریتی در دستور کار داریم تا ارتش کانادا را تروریستی اعلام کنیم.

عباس گلرو در گفت و گو با خبرنگار  شفقنا در خصوص تروریستی اعلام کردن سپاه توسط دولت کانادا ، گفت: یکی از اقداماتی که اخیرا شاهد آن بودیم، اقدام به ناحق و غیر مشروع دولت کانادا در تروریستی اعلام کردن نام «سپاه پاسداران» بود که خلاف همه قوانین و مقررات بین المللی، نقض حقوق یک ملت و مداخله در امور داخلی کشور ایران است. سپاه پاسداران جزو نیروی مسلح رسمی کشور ما است و در حقیقت نقش سازنده و محوری را در جهت مقابله با تروریست ها در منطقه دارد.

وی افزود: تروریست ها، دست پرورده غرب بودند و خصوصا با حضور در سوریه، لبنان و عراق یک دهه منطقه را ویران و صدها هزار نفر را کشتند. با این حال، کشور کانادا، سپاه پاسدارانی که با این تروریست‌ها جنگیده را تروریستی اعلام می کند؛ بنابراین ما بر اصل عمل متقابل و مقابله با این اقدام نامشروع دولت کانادا، طرح دو فوریتی در دستور کار داریم تا ارتش کانادا را تروریستی اعلام کنیم.

گلرو نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی در خصوص جزییات طرح، گفت: ماده واحده ای در دستور کار قرار خواهیم داد تا با این اقدام خلاف حقوق بین الملل دولت کانادا مقابله و نیروی مسلح و ارتش کانادا را به عنوان نیروی تروریستی اعلام کنیم.

وی تاکید کرد: این طرح هفته آینده در دستور کار صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار خواهد گرفت.

گلرو خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه باید در سازمان ملل و دیگر نهادها پیگیر این موضوع باشد اما الان در سازمان ملل متحد، روند ناصحیحی شکل گرفته است و شورای امنیت به عنوان رکن اصلی حفظ صلح و امنیت بین المللی نسبت به این اقدمات خلاف قوانین واکنش نشان نمی‌دهد؛ درحالی که اگر قرار بود سازمان ملل و شورای امنیت نهادی را برای کمک به حفظ صلح و امنیت منطقه و بین المللی تشویق کنند، این نهاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

 

نظر شما