شناسهٔ خبر: 67334654 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

قاضی زاده: هدف دولت خانواده افزایش سرمایه اجتماعی است

قاضی‌زاده هاشمی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، در نشست خبری امروز، گفت: هدف تشکیل دولت خانواده افزایش سرمایه اجتماعی است، در این زمینه ۱۰۰ مسئله فوری کشور را شناسایی کردیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش صراط به نقل از فارس، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، در نشست خبری امروز خود گفت: هدف تشکیل دولت خانواده افزایش سرمایه اجتماعی است، در این زمینه ۱۰۰ مسئله فوری کشور را شناسایی کردیم.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در ابتدای این نشست، گفت: در ادامه مباحثی که با نخبگان جوان خود داشتیم، جوان‌های نخبه ۱۰۰ مسئله فوری کشور را پیدا کرده‌اند و راهکار مشخص آن نیز بیان شد.وی افزود: کتابچه و برنامه‌ای تحت عنوان دولت مردم دولت خانواده آماده شده است و ۱۰۰ برنامه فوری کشور را آماده کردیم.

۱۰۰ مسئله فوری کشور را شناسایی کردیم

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: این ۱۰۰ مساله شامل مواردی از جمله برای جایگاه مسجد، جلوگیری از پرداخت رشوه، مشکل ربا، نیاز به وام، ازدواج، اصلاح پول ملی، آسیب‌های اخلاقی در دولت، جلوگیری از تضییع حق مردم، سربازی، چابک سازی دولت، کاهش مشکل کنکور، افزایش راندمان آموزشی، آلودگی هوا، کنترل ترافیک، شکستن تحریم‌ها، افزیش صادرات، مشکلات منطقه ای، حجاب، تورم، عدالت اقتصادی در توزیع مصرف، محرومیت، قاچاق، آسیب‌های بهداشت و درمان، فیلترینگ، سرعت اینترنت، گردشگری، ورزش، مالیات، تکنولوژی، محیط زیست، کشاورزی، کاهش قیمت کالاهای مایحتاج مردم، خودروسازی، کاهش تلفات جاده‌ای، افراد محروم، تفریحات مردم، افزایش راندمان انرژی، بیکاری، بازنشستگی، نخبگان خارج کشور، جلوگیری از رانت، استفاده از پول‌های خرد، بورس، مدیریت فصای مجازی، کنترل مرزها، افزایش حقوق کارمندان، اصلاح سینما، مطالبات فرهنگیان، دارو، اعتبار نهادهای علمی، جلوگیری از سقط، اجاره بالای منزل، اتباع و مهاجرین، سالمندان، صندوق‌های بازنشستگی است.

وظیفه ما دفاع از آبروی جمهوری اسلامی است

قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به سؤالی راجع به عملکرد ایشان در مناظرات انتخاباتی و اینکه برای عمل به منویات رهبر انقلاب چه وظیفه‌ای دارید، گفت: من خودم را برخاسته از انقلاب اسلامی می‌دانم و خود را مدیون خون شهدا می دانم و کاری نمی کنم که کسانی که سابقه ریختن خون شهدا را دارند، از حرف‌های من خوشحال شوند. هر شش نامزد سابقه رزمندگی دارند و الان باید آبروی نظام را حفظ کنند. نامزدها نباید خودتحقیری داشته و دستاوردهای انقلاب را نباید زیر سوال ببریم.وی افزود: همان گونه که در زمان جنگ از خاک کشور دفاع کردیم الان وظیفه ما دفاع از آبروی جمهوری اسلامی است. در مقابل افرادی که تمام دستاوردهای جمهوری اسلامی را زیر سؤال می‌برند، می‌ایستم.

تبدیل وضعیت کارکنان دولت را حل خواهیم کرد

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: ما قصد چابک‌سازی دولت ها را داریم اما راه این چابک سازی را در کم‌کردن نیروی انسانی می‌دانیم که اشتباه است.وی افزود: اول باید وظایف از دولت خارج شود تا بعد بتوانیم چابک‌سازی هم انجام شود.‌باید ساختار سازمان‌ها را بازبینی کنیم و نیروهایی که در حال کار با دولت هستند با خود دولت قرارداد ببندند و امنیت شغلی داشته باشند.قاضی‌زاده هاشمی تأکید کرد: بحث تبدیل وضعیت نیروها در دولت آینده را بررسی خواهیم کرد و مثل بنیاد شهید این مشکل را حل خواهیم کرد.

نظر شما