شناسهٔ خبر: 67334554 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

تجار پیشرو اسرائیل خواستار سرنگونی نتانیاهو شدند

صاحب‌خبر -
تجار پیشرو اسرائیل خواستار سرنگونی نتانیاهو شدند
خبرگزاری آریا - آژانس خبری بلومبرگ امروز یکشنبه در گزارشی اعلام کرد که تاجران پیشرو وسرشناس اسرائیلی در حال بررسی ورود به دنیای سیاست برای درخواست سرنگونی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر "اسرائیل" هستند.

این آژانس اشاره کرد "برخی از بازرگانان اسرائیلی طی مذاکراتی "سری" به بررسی گزینه های موجود برای دستیابی به اهدافشان که مهم ترین آنها تاسیس یک حزب جدید یا داوطلب شدن برای تصرف پست های کلیدی در وزارتخانه های بزرگ است ، پرداخته اند.
بلومبرگ به نقل از تاجر اسرائیلی "ایال والدمن" گفت که مجمعی شامل 200 رهبر تجاری بزرگ در اسرائیل، خواستار "انتخابات زودهنگام برای نجات کشور از "بحران عمیق اقتصادی" است.
این انجمن متشکل از صاحبان مشاغل و مدیران عامل شرکت های بزرگ است.
والدمن افزود: "کابینه ی کنونی دشمن "اسرائیل" وشهروندان آنست و ما در تلاش هستیم تا قانونگذاران اعضاء کابینه نتانیاهو را متقاعد کنیم که ائتلاف را سرنگون کنند".
این در حالی است که هزاران اسرائیلی - دیروز شنبه - در شهرهای تل آویو و قیصریه تظاهرات کردند وخواستار انعقاد قرارداد مبادله اسرا با مقاومت فلسطین،شدند واین در حالی است که خانواده های خود اسرای اسرائیل بازداشت شده در غزه معتقدند که این معامله بدون سرنگونی دولت بنیامین نتانیاهو نمی تواند منعقد شود.
گفتنی است طبق اعلام روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحرونوت تظاهرات اعتراضی دیروز شنبه در تل آویو بزرگترین تظاهرات در اسرائیل از 7 اکتبر بوده است وطی آن هزاران اسرائیلی در مرکز شهر تل آویو خواستار انعقاد یک معامله فوری مبادله ای و سرنگونی دولت نتانیاهو از طریق انتخابات زودهنگام شدند.
به نوشته همین روزنامه، نزدیک به 2000 اسرائیلی نیز در مرکز شهر قیصریه تظاهرات کردند وهمین خواسته ها را مطرح کردند
از سوئی دیگر روزنامه معاریف گزارش داد که وزیر سابق شورای جنگ اسرائیل، بنی گانتس، در تظاهراتی که خواستار انعقاد قرارداد مبادله اسرا در نقب، در جنوب اسرائیل بود، شرکت کرده است.

نظر شما