شناسهٔ خبر: 67334357 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

صنایع گردن کلفت دست از سر مردم اصفهان برنمی‌دارند

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی اصفهان با اشاره به آلودگی هوای اصفهان گفت: صنایع گردن کلفت دست از سر مردم اصفهان برنمی‌دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، علی صالحی در جمع اصحاب رسانه با اشاره به روز انتخابات اظهار داشت: در هشتم تیرماه به لطف خدا با حضور پرشور مردم، اول یک انتخابات پرشور برگزار خواهد شد و دوم در ادامه مسیر شهید رئیسی رئیس جمهوری انتخاب خواهد شد که تراز ویژگی‌های شخصی و خدمت‌گزاری دولتش در ادامه دولت شهید جمهور خواهد بود.

وی ادامه داد: این روزها که بحث انتخابات ریاست جمهوری مطرح است بد نیست که به این موضوع بپردازیم که مسئله اصلی اصفهان موضوع آب و زاینده رود است و در کنار سایر مسائل از جمله مسائل زیست محیطی و فرونشست که بخشی از آن به تبع موضوع عدم جریان دائمی زاینده رود به وجود آمده در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرد که حتما باید یک برنامه قابل قبول از سوی نامزدها برای استان‌ها وجود داشته باشد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مطالبه جدی مردم اصفهان بیان کرد: مردم استان اصفهان نسبت به این مسئله قول مشترک دارند که رئیس دولت چهاردم، ضمن اینکه تلاش‌های بی‌سابقه دولت سیزدهم در پیگیری پروژه‌های انتقال آب به فلات مرکزی و استان اصفهان را باید با جدیت بیشتر دنبال کند، همه راهکارها و بسته پیشنهادی که براساس نظرات کارشناسی تهیه شده را مدنظر قرار دهد.

وی تصریح کرد: امیدواریم بسته کاملی که منجر به جریان دائمی زاینده رود از سراب تا پایاب می‌شود در حوزه انتقال، مدیریت مصرف، نظارت‌ها، کاهش انتقال آب از این حوضه به سایر حوضه‌ها با جدیت دنبال شود و شاهد باشیم در دولت چهاردهم مسئله زاینده رود به نتیجه برسد تا این فرآیند به نحو احسن ادامه پیدا کند.

صالحی با اشاره به مشکلات آلودگی هوای اصفهان تصریح کرد: متأسفانه صنایع گردن کلفت دست از سر مردم اصفهان برنمی‌دارند، همه راه‌ها را از فشار بر اصحاب رسانه و افراد تا تطمیع و پول پاشی به کار گرفتند تا در این اوضاع که شاید خیلی‌ها درگیر فضای انتخابات و تغییر دولت هستند، موضوعاتی را دنبال می‌کنند که در سال‌های آینده نفس و حیات مردم را به مخاطره می‌اندازد و شاید آن زمان دیگر راه تدبیری وجود نداشته باشد.

وی تاکید کرد: درخواست جدی از شهردار دارم که هم در موضوع آلایندگی و عوارضی که به لحاظ زیست محیطی نه مسائل ریالی آن برای شهر دارد و هم در مسئله زاینده رود مواردی که در دبیرخانه فرهنگی زاینده رود و محیط زیست دنبال کردیم را به صورت جدی و از دریچه حقوقی پیگیری کنند.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: امروز با این پول پاشی‌هایی که گردن کلفت‌های خصولتی در اصفهان انجام می‌دهند اصحاب رسانه و افراد به تنهایی یارای دفاع از حقوق مردم را ندارند و اداره حقوقی شهرداری باید به میدان بیاید و با حمایت شورای شهر و نمایندگان مجلس پیگیری‌های ما در سطح قضایی و حقوقی باشد تا حق مردم را ادا کنیم.

وی گفت: خدا نکند که فرصت مسئولیت ما تمام و بار اضافه‌ای در حوزه محیط زیست بر اصفهان تحمیل شود و افسوس بخوریم که در زمانی که مسئولیت داشتیم حق مطلب را ادا نکردیم و این دین و حق الناس برگردن همه ما باشد.

صالحی خاطرنشان کرد: ان شاء الله شهرداری به صورت جدی و با قوت و به صورت حقوقی در این مسائل ورود کند، ما هم همه جانبه حمایت خواهیم کرد تا حق مردم را استیفا کنیم و اجازه ندهیم کسی به هر شکلی کلاه بر سر مردم بگذارد و زمانی برسد که دیگر فرصت جبران نداشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما