شناسهٔ خبر: 67334023 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

تا انتخابات آمریکا | اختلاف ۲ رقمی ترامپ و بایدن در نظرسنجی‌ها

صد آنلاین | دونالد ترامپ‌ روز جمعه نتایج نظرسنجی راس مو سن ری پور تز مبنی بر پیشتازی‌اش بر بایدن را ‌‌منتشر کرد

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش صد آنلاین ، نظرسنجی راسموسن ریپورتز‌ که روز جمعه منتشر شد، نشان داد که ۴۶ درصد از رای‌دهندگان آمریکایی از نامزد احتمالی ۷۸ ساله جمهوری‌خواه حمایت می‌کنند و ۳۶ درصد می‌گویند ‌ به رئیس‌جمهوری ۸۱ ساله فعلی رای خواهند داد. به گزارش نیویورک پست، در این نظرسنجی میزان حمایت از نامزدهای مستقل‌ که برای انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا خودشان را آماده می‌کنند، رابرت اف کندی جونیور و کورنل وست به ترتیب ۹ درصد و ۲ درصد‌ و جیل استین نامزد حزب سبز ۱ درصد بوده است.

این نظرسنجی نشان داد که چهار درصد هنوز تصمیم نگرفته‌اند. نظرسنجی راسموسن ریپورتز پس از آن منتشر می‌شود که برخی دیگر از نظرسنجی‌ها رقابت بایدن و ترامپ را بسیار نزدیک‌ نشان داده بودند و حتی از برتری بایدن با 40/7نسبت به ترامپ با 40/4درصد حکایت داشتند. با این حال میانگین نظرسنجی‌هایی  که در وبسایت تحلیلی «ریل کلیر پالیتیکز» منتشر شد، نشان داد که ترامپ (46/1درصد) با کمتر از یک امتیاز از بایدن (45/2درصد) پیشی گرفته است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده، روز جمعه نتایج نظرسنجی راسموسن ریپورتز مبنی بر پیشتازی‌اش بر بایدن را در شبکه اجتماعی «تروث سوشال» منتشر کرد. در تصویری که دونالد ترامپ به اشتراک گذاشت، نوشته بود: «ترامپ، بایدن را با برتری ۱۰ امتیازی شکست داد.» این نظرسنجی همچنین نشان داد که بیشتر رای‌دهندگان (۵۴ درصد) با فعالیت بایدن در کاخ سفید موافق نیستند و ۵۹ درصد معتقدند که دولت کنونی برای مبارزه با عبور غیرقانونی از مرزها  کار زیادی نمی‌کند. پیش از این نیز وب‌سایت هیل در گزارشی تحلیلی به بررسی تاثیر محکومیت دونالد ترامپ در دادگاه موسوم به «حق‌السکوت» بر محبوبیت او در نظرسنجی‌های انتخابات ۲۰۲۴ ایالات متحده پرداخت و‌ با استناد به نتایج نظرسنجی‌ها، نتیجه گرفت که بعید به نظر می‌رسد جایگاه ترامپ نزد هوادارانش آنچنان مخدوش شده باشد.

نتایج کلی نظرسنجی «هیل/دیسیژن دسک ‌اچ‌کیو» هم نشان می‌دهد که برتری ترامپ از زمان محکومیتش به طور متوسط ثابت بوده ‌ و نظرسنجی ستاد مرکزی هیل/دیسیژن دسک در هفدهم ژوئن به ترامپ، در مقایسه با بایدن، 0/9درصد برتری داد. با این حال، به نظر می‌رسد دموکرات‌ها همچنان امیدوارند که محاکمه ترامپ شانس آنها را برای پیروزی تقویت کند. اولین مناظره انتخاباتی جو بایدن و دونالد ترامپ قرار است روز پنجشنبه ۲۷ ژوئن (هفتم تیر) برگزار شود.

در این مناظره‌ که شبکه سی‌ان‌ان میزبان آن است، قرار است نامزدهای انتخابات بدون برگه‌های یادداشت حضور داشته باشند و توافق شده است که میکروفون هرکدام از آنها که در زمان غیرمجاز شروع به صحبت کنند، قطع شود. براساس اطلاعات منتشرشده، انتظار می‌رود ‌ موضوعات اصلی در این مناظره مسائل مربوط به غزه و اوکراین باشد. این گفت‌وگوی رودررو ۹۰ دقیقه طول خواهد کشید و دو وقفه تبلیغاتی خواهد داشت. ‌

 

نظر شما