شناسهٔ خبر: 67333641 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کاهش تلفات جاده‌ای در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال‌های اخیر به دلیل نگاه ویژه دولت سیزدهم به مناطق کمتر برخوردار، شاهد کاهش تلفات در برخی جاده‌های این استان هستیم.

صاحب‌خبر -

امین نیکویی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: عامل جاده در حوادث ترافیکی نقش بسزایی دارد که در دولت سیزدهم در کهگیلویه و بویراحمد با نگاه ویژه به توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل به ویژه در بخش زمینی- راهسازی، شاهد کاهش تلفات رانندگی در برخی جاده‌های این استان هستیم.

وی عنوان کرد: به طور مثال در همین محور یاسوج به اصفهان در محدوده پل تلگاه در سالیان گذشته حوادث خونبار متعددی داشتیم که با اصلاح عامل جاده و قرارگیری نیوجرسی‌ها در این محور این حوادث به حداقل خود رسید.

نیکویی‌نژاد ابراز کرد: شاید در گذشته و بر اساس فراوانی حوادث، برخی‌ها راه‌اندازی پایگاه تلگاه را در آن نقطه بسیار ضروری و اولویت دار می‌دیدند اما با اصلاح عامل جاده این نیاز به صورت چشمگیری کاهش پیدا کرد.

وی تصریح کرد: با یک اقدام درست در اصلاح عامل جاده در بروز حوادث در وهله اول جان افراد بسیاری از خطر در‌امان ماند و همین طور نیاز به راه‌اندازی پایگاه اورژانس هم مرتفع شد و بنابراین اگر نیازسنجی‌ها بر اساس کار کارشناسی باشد از هدر رفت منابع و توزیع ناعادلانه آن‌ها جلوگیری می‌شود.

رئیس اورژانس 115 کهگیلویه و بویراحمد افزود: در بحث تجهیزات با توجه به فرسودگی تجهیزات و هزینه بر بودن تأمین و تعمیر تجهیزات، بدون مشکل نیستیم اما الزامات ارائه خدمات به مردم را داریم.

نیکویی‌نژاد در پاسخ به این سؤال که برای ارتقای اورژانس 115 استان چه اقداماتی انجام داده‌اید، خاطرنشان کرد: در ماه‌های اخیر در توسعه زیرساخت‌ها یک پایگاه نوساز را در محور پاتاوه به دهدشت به بهره‌برداری رسید و پایگاه اورژانس شهری چرام نیز در مراحل پایانی بوده و بزودی به بهره‌برداری خواهید رسید.

وی بیان کرد: احداث ساختمان پایگاه اورژانس 115 لیشتر را در شهرستان گچساران و آب سفید (کوشک) شهرستان بویراحمد واقع در محور یاسوج بابامیدان و پایگاه شهرک صنعتی و اتوبوس آمبولانس را در کمربندی یاسوج با حضور رئیس سازمان اورژانس کشور در ماه قبل کلنگ‌زنی کردیم و کار احداث آن‌ها شروع شده است.

نیکویی نژاد با اشاره به احداث ساختمان 3 پایگاه در شهرستان‌های مختلف، گفت: برای آن‌ها بودجه شروع کار را گرفتیم فقط منتظر تأمین زمین هستیم که تحویل زمین این پایگاه‌ها هم در مراحل پایانی است.

وی تصریح کرد: اما مهمترین پروژه عمرانی اورژانس 115 استان ساختمان ستاد مرکزی (مرکز مدیریت استان) بوده که با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی استان و سازمان اورژانس کشور و با زیربنای 1520 متر مربع کلنگ‌زنی شد و در طول 8 ماه فاز اول آن به صورت 100 درصد پیشرفت و به اتمام رسید و فاز دوم آن در حال شروع است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما