شناسهٔ خبر: 67333164 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

حجت الاسلام والمسلمین صافی گلپایگانی درپیامی درگذشت محسن صراف زاده را تسلیت گفت

صاحب‌خبر -

شفقنا- حجه الاسلام والمسلمین محمد حسن صافی گلپایگانی به مناسبت درگذشت آقای حاج محسن صراف زاده پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش شفقنا، متن پیام به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

از شمار دو چشم یک تن کم

وز شمار خرد هزاران بیش

نوشتن در باره شخصیتی که همه عمر خود را وقف خدمت به بندگان خدا نمود و در این راه تمام توان و استعداد خود را بکار گرفت و از همه فرصت های زندگی خود برای ترویج اخلاق و فضیلت های انسانی و هدایت و ارشاد جوانان استفاده نمود، برای این بنده کمترین مشکل است.

انسان مومنی که یقین به معاد و روز قیامت داشت و دنیا را مزرعه و مقدمه برای آن عالم بقاء می دانست برای رضای خداوند متعال سر از پا نمی شناخت.

حضور فعال آن فقید سعید در حوادث سخت مانند کمک به زلزله زدگان و سیل زدگان و حضور او در مناطق محروم و کمک به نیازمندان و نیز کمک به جهیزیه صدها زوج جوان و تاسیس موسسه بزرگ خدمت رسانی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و پرداخت مبالغ فراوان به صورت قرض الحسنه صد در صد اسلامی به مردم نیازمند،و تاسیس بنای مقدس زائر سرا در مشهد مقدس و طبع و نشر کتابهای مذهبی، و کارهای خیر دیگر که از بسیاری از آنها ما بی اطلاع هستیم، همه نشان از عشق و علاقه وافر این انسان وارسته و فرزانه می باشد.

آری مرحوم مغفور جناب مستطاب آقای حاج محسن صراف زاده رحمت الله علیه همان بزرگواری است که با رحلت او غمی بر دلهای دوستان نشست و جمعیت زیادی را عزادار نمود.

اعتمادی که حضرت آیت الله العظمی صافی قدس سره الشریف به ایشان داشتند و کارهای او را می ستودند و مشوق وی بودند دلیل بر سلامت نفس و صداقت و راستی مرحوم صراف زاده بود.

یکی از صفات بارز آن مرحوم ارادت و محبت وی به خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام بویژه حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها بود. که خود را خادمی کوچک در درگاه فرشته پاسبان آن حضرت می دانست.

در گذشت این انسان نیکو کار را به خاندان محترم صراف زاده، فرزندان ، دامادها و متعلقه محترم آن مرحوم تسلیت عرض نموده رحمت و غفران الهی را برای آن فقید سعید و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان شریف از خداوند متعال مسئلت دارم.

۱۴ ذی الحجه الحرام ۱۴۴۵

قم محمد حسن صافی»

نظر شما