شناسهٔ خبر: 67332548 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

واشنگتن پست گزارش داد: بنیامین نتانیاهو با همه سر جنگ دارد

استیو هندریکس در مقاله‌ای برای واشنگتن پست نوشت، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، اکنون با گروه‌هایی که پیشتر همراهانش شمرده می‌شدند، با مبارزه در بسیاری از جبهه‌ها روبه‌رو است.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس به نقل از روزنامه آمریکایی واشنگتن پست، احتمالاً شگفت‌انگیزترین و جدی‌ترین مورد از جنگ‌های داخلی نتانیاهو، شورش اخیر در ائتلاف او و حتی حزب خود بود. اعضای ائتلاف از جهت‌گیری او در قبال طرح سربازی شهرک‌نشینان مذهبی صهیونیست حمایت نکردند.

 

علاوه بر این روسای شهرک‌های صهیونیست‌نشین و نمایندگان حزب لیکود در یک شورش نادر نتانیاهو را مجبور به عقب‌نشینی در خصوص این قانون کردند.

 

کابینه جنگ در نهایت به طور کامل از بین رفت چرا که بنی گانتس، رهبر حزب مخالف، و متحد هم‌حزبی نتانیاهو گادی ایزنکوت در تاریخ نهم ژوئن استعفا دادند. نتانیاهو چند روز بعد این کابینه را به طور کامل منحل کرد.

 

جنگ غزه بیش از ۳۰۰ نظامی را به کام مرگ کشاند و افسران ارشد رژیم صهیونیستی اکنون از نیاز به طرح "روز پس از جنگ" را مطرح می‌کنند. اما نتانیاهو در میانه تندروهای طرفدار اشغال دائمی غزه و حامیان آتش‌بس و خروج نظامیان از این باریکه در وضعیت ناتوانی برای تصمیم‌گیری مانده است.

 

از سوی دیگر در اوایل این هفته دانیل هاگاری، سخنگوی رئیس ارتش رژیم صهیونیستی، در یک مصاحبه اذعان داشت: "حماس قابل نابود شدن نیست. حماس یک ایده است. کسانی که فکر می‌کنند می‌توانند آن را از بین ببرند، در اشتباه هستند."

 

علاوه بر این، متحد همیشگی این رژیم یعنی آمریکا نیز با طرح‌های نتانیاهو مشکل پیدا کرده است. مقامات آمریکایی در محافل خصوصی از مخالفت نتانیاهو با تدوین طرح روز پس از جنگ و مشکلات انسانی در نوار غزه شکایت کردند.

 

انتهای پیام / ع ن / 20

نظر شما