شناسهٔ خبر: 67332240 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پروژه‌های کاملاً رهاشده در دولت سیزدهم به سرانجام رسید

استاندار مرکزی گفت: طرح‌ها و پروژه‌هایی با قدمت ۱۰ یا ۲۰ ساله یا پروژه‌های کاملاً رها شده در دولت سیزدهم به سرانجام رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، فرزاد مخلص‌الائمه پیش از ظهر امروز در آیین بیست و ششمین مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان مرکزی اظهار داشت: روزهای پایانی دولت سیزدهم نزدیک است و این دولت به تقدیر الهی سه ساله پایان یافت بدون اینکه ثمرات تلاش‌های خود را داشته باشد و بدون اینکه فرصت تبیین فعالیت‌های خود را پیدا کند، اما طرح‌ها و پروژه‌هایی با قدمت 10 یا 20 ساله یا پروژه‌های کاملاً رها شده در دولت سیزدهم به سرانجام رسید.

وی‌افزود: دولت مردمی شهید جمهور چند موضوع را به عنوان محور فعالیت‌های خود قرارداد، نخستین اقدام دولت اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام بود به طوری که نهضتی در کشور شکل گرفت و 80 هزار پروژه ناتمام وجود داشت که هیچ دولتی توان اتمام آن را نداشت، اما طرح‌های اولویت‌دار به دستور رئیس جمهور شهید شناسایی شد و با اولویت‌بندی و تزریق مناسب مالی روند پروژ‌ه‌ها تسهیل شد.

استاندار مرکزی بیان کرد: دو سال گذشته در‌ سطح استان مرکزی بیش از 10 هزار میلیارد تومان بودجه در‌ حوزه عمرانی هزینه شد و هفت هزار میلیارد تومان از طریق مردم در قالب‌ پرداخت مالیات هزینه شد، به طوری که در دولت مردمی سه برابر مجموع شش سال ما قبل هزینه شده است. بنابراین اگر‌ قرار بود به منوال گذشته بودجه تزریق شود بیمارستان ولی‌عصر(ع) که پس از 18 سال وارد خدمت شد و‌ بیمارستان زنان و زایمان که جایگزین بیمارستان فرسوده طالقانی شد در سال 1430 افتتاح می‌شد.

مخلص الائمه بیان کرد: بیمارستان ولیعصر قبل از افتتاح، برخی از اقلام آن فرسوده شده بود به طوری‌ که 80 میلیارد تومان معادل 160 برابر اعتباری که در ابتدای کار برای این پروژه پیش‌بینی شده بود تعویض اقلام وجود داشت، دولت سیزدهم به عنوان خدمتگذار مردم غوغا کرد و سفرهای بدون توقف دولت سیزدهم و‌ حضور بی‌واسطه بین مردم برای پایان دادن به پروژه‌های نیمه‌تمام انجام شد.

وی‌ادامه داد: احیای واحد‌های تعطیل و نیمه تعطیل از دیگر اولویت‌های دولت سیزدهم بود، در استان صنعتی مرکزی شرکت‌های بزرگ با غفلت و خیانت یکی پس از دیگری به خاک سیاه نشسته بودند که در دولت سیزدهم اکثر آنها به مدار تولید برگشتند و از صدقه‌بگیری دولت خارج شدند گرچه با نقطه مطلوب فاصله دارند، حضور کارگران صنایع استان در تشییع پیکر شهید جمهور نشان از قدردانی آنها در احیای شرکت‌ها دارد.

استاندار مرکزی بیان کرد: هفت هزار مدرسه در دولت سیزدهم ساخته شد که نیمی از آن با مشارکت خیرین انجام شد، در استان مرکزی اقداماتی بزرگی توسط خیرین انجام شد، جمع‌آوری مدارس کانکسی در استان مرکزی زودتر از موعد مقرر انجام شد، اصلاح سرویس‌های بهداشتی مدارس به طور کامل انجام شده و امروز تعداد 14 طرح‌ها به صورت متمرکز افتتاح شد، تعدادی از طرح‌ها در مراحل پایانی قرار دارد و تا مهرماه افتتاح خواهد شد.

مخلص‌الائمه خاطرنشان کرد: هنرستان‌های جوار صنعت استان مرکزی راه‌اندازی شده که بخشی توسط خیرین انجام شده است. همچنین در سال تحصیلی جدید تعدادی هنرستان جوار صنعت که موجب ارتقای مهارت‌آموزی وارد مدار می‌شوند. تمام فعالان صنعتی و تولیدی استان را به نهصت راه‌اندازی هنرستان‌های جوار صنعت دعوت می‌کنیم.

انتهای پیام/711/

نظر شما