شناسهٔ خبر: 67332223 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ادیان نیوز | لینک خبر

ترامپ از مسیحیان انجیلی خواست به او رای بدهند - ادیان نیوز

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا از مسیحیان انجیلی خواست تا در ماه نوامبر به طور دسته جمعی به او رای دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، فرانس۲۴ نوشت: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا از مسیحیان انجیلی خواست تا در ماه نوامبر به طور دسته جمعی به او رای دهند و قول داد در صورت انتخاب شدن، از آزادی مذهبی آنها به طور قاطع محافظت کنند.

دونالد ترامپ که سابقه کمی در حضور در کلیساها دارد پایگاه محکمی در میان راست‌های افراطی ایجاد کرده و این کار را در دوران ریاست جمهوری خود با انتصاب قضات به شدت محافظه کار در دیوان عالی و حمایت از قوانین ضدسقط جنین انجام داده است.

ترامپ در کنفرانسی در واشنگتن به صدها حامی که توسط ائتلاف ایمان و آزادی، یک گروه مدافع محافظه‌کار برگزار شد، گفت: «انجیلی‌ها و مسیحیان، آن‌طور که باید رأی نمی‌دهند؛ آنها هر یکشنبه به کلیسا می‌روند، اما رای نمی‌دهند. چهار سال دیگر لازم نیست رای بدهید. باشد؟ چهار سال دیگر رأی ندهید. برام مهم نیست؛ امسال رای بدهید.»

اگر ترامپ انتخاب شود، به دلیل محدودیت‌های دوره ریاست‌جمهوری، نمی‌تواند دوباره در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۸ نامزد شود.

او به حامیان خود گفت: «ما از مسیحیان در مدارس، ارتش، دولت، محل کار، بیمارستان‌ها و میدان عمومی محافظت خواهیم کرد.» رئیس‌جمهور سابق مدعی شد که «در مقابل کمونیست‌ها، مارکسیست‌ها و فاشیست‌ها برای دفاع از آزادی مذهبی ایستاده است، هیچ‌یک از رئیس‌جمهورهای دیگر اینقدر از مذهب دفاع نکرده‌اند».

گفتنی است بر اساس گزارش مرکز تحقیقاتی پیو، رای دهندگان انجیلی برای پیروزی ترامپ در سال ۲۰۱۶ و بار دیگر در مبارزات انتخاباتی ناموفق او در سال ۲۰۲۰ نقش مهمی داشتند چه اینکه در این دو انتخابات ۸۴ درصد از پروتستان های انجیلی به او رای دادند.

نظر شما