شناسهٔ خبر: 67332034 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

افزایش آمار شهدای نوار غزه به ۳۷ هزار و ۵۹۸ نفر

وزارت بهداشت فلسطین از افزایش آمار شهدای تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی در نوار غزه به ۳۷ هزار و ۵۹۸ نفر و ارتکاب سه جنایت کشتار جمعی طی ۲۴ ساعت گذشته خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت بهداشت فلسطین در غزه امروز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که آمار شهدای تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به نوارغزه از هفتم اکتبر تاکنون به 37 هزار و 598 نفر و آمار مجروحان به 86 هزار و 032 نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش، اشغالگران صهیونیست طی 24 ساعت گذشته، سه جنایت کشتار جمعی علیه خانواده‌های فلسطینی در نوار غزه مرتکب شدند که در نتیجه آن 47 نفر به شهادت رسیدند و 121 نفر دیگر هم زخمی و به بیمارستانها منتقل شدند.

در بیانیه وزارت بهداشت فلسطین آمده است که نزدیک ده هزار نفر از قربانیان در زیر آوار و جاه‌هایی هستند که تیمهای  امدادرسانی و دفاع شهری قادر نیستند به این اماکن برسند.

 وزارت بهداشت فلسطین در غزه از ابتلای 1 میلیون و 660 هزار و 492 نفر در غزه به بیماری‌های عفونی خبر داده و اعلام کرد که 71 هزار و 338 نفر نیز به عفونت هپاتیت ویروسی دچار شده‌اند. همچنین 350 هزار نفر مبتلا به بیماری‌های مزمن هستند که به دلیل عدم وجود دارو زندگی آنها در معرض خطر قرار گرفته است. همچنین زنان باردار از جمله بزرگترین قربانیان این جنگ هستند که بر اساس آمار موجود 60 هزار زن باردار در غزه به دلیل عدم مراقبت‌های بهداشتی با خطر جدی مواجه می‌باشند.

انتهای پیام/

نظر شما