شناسهٔ خبر: 67331978 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ترجمه کتابی درباره غدیر خم برای بچه‌های عرب‌زبان

کتاب "غدیر، کودک، سرگرمی" تلاش دارد با استفاده از روش سرگرمی و مسابقه اطلاعات مربوط به واقعه غدیر خم را به مخاطبان خود آموزش دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، کتاب "غدیر، کودک، سرگرمی"، نوشته علی دنیایی به قلم احمد احمد به عربی ترجمه و در کشورهای مقصد توزیع شد. 

کتاب حاضر که برای مخاطبان هشت تا 12  سال نوشته شده است، تلاش دارد با استفاده از روش مسابقه و سرگرمی اطلاعات مربوط به واقعه غدیر خم و امامت امام علی(ع) را به مخاطب خود آموزش دهد. 

در معرفی این اثر آمده است: روز هجدهم ذی‌الحجه روز اعلام رهبری و ولایت امّت اسلامی است. به همین خاطر پیشوایان دین از ما خواسته‌اند تا این روز بزرگ را گرامی بداریم. امام صادق(ع) چهار روز را برای مسلمانان عید دانسته که مهم‌ترین آنها روز عید غدیر است؛ آن روزهاعبارت‌اند از عید فطر، عید قربان، هر روز جمعه و روز عید غدیر خم.

پیامبر (ص) به حضرت علی(ع) سفارش کرد که این روز را گرامی بدارد و مردم را به بزرگ داشتن این روز تاکید کند. امام علی(ع) روزی در خطبه نماز جمعه که هم زمان با روز غدیر بود فرمود: «پس از نماز به خانه‌هایتان بروید. خانواده را شاد کنید. به برادران دینی خود نیکی کنید. خدا را برای نعمت‌هایش شکر کنید. باهم دیگر هم دل و متّحد باشید. با یکدیگر مهربان باشید و به هم هدیه بدهید. پاداش کارهای نیک شما در این روز چند برابر است و به روزی و عمرتان می افزاید. از ثروت و دارایی خودتان خرج نیازمندان بکنید که خداوندجبران می کند.»

هم اکنون شیعیان با چراغانی شهرها و مسجدها این روز را جشن می‌گیرند. ما روز غدیر را هرگز فراموش نخواهیم کرد. روز غدیر، روز شادی دل امیرمومنان(ع)است. 

کتاب "غدیر، کودک، سرگرمی" از سوی نشر جمال منتشر شده است. 

انتهای پیام/

نظر شما