شناسهٔ خبر: 67331637 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

برنامه‌های اربعین شهدای جمهور

برنامه‌های اربعین شهدای جمهور با حضور محمد مهدی اسماعیلی رییس ستاد بزرگداشت اربعین شهدای جمهور تشریح شد.

صاحب‌خبر -

نشست خبری تشریح جزییات مراسم اربعین شهدای خدمت ظهر امروز یکشنبه سوم تیرماه با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد و ریس ستاد، مهدی رمضانی دبیر ستاد و سید محمد هاشمی جانشین وزیر ارشاد برگزار شد.

محمد مهدی اسماعیلی در این نشست در سخنانی گفت: ما در میان ناباوری و سوگ و غم و اندوه به اربعین شهدا نزدیک می شویم و جامعه اسلامی و مردم عزیز  در فقدان رییس جمهوری پرکار و با کفایت و جامع الاطراف هستند.

وی ادامه داد: از ابتدای انتشار خبر حادثه پیش آمده برای بالگرد تا همه برنامه های تجلیل و تکریم آنچه که بیش از همه ملموس بود، میدان داری مردم عزیز است، خداوند این محبت را به واسطه اخلاص و خدمت گذاری این خادمان در روح و جان همه مردم ایران قرار داده است. محبت به اولیا الله و انصار الله اوعده الهی است. چرا که کسانی که ایمان آورده و عمل صالح انجام دادند خداوند محبت آن ها را در دل مردم قرار می دهد.

رییس ستاد برگزاری اربعین شهدای خدمت ادامه داد: با آن پیشینه بنا داریم در مراسمات اربعین وجه مردمی و حضور آحاد مردمی را تسهیل کنیم ، ما در دولت هیچ وظیفه ای جز هماهنگی و تسریع در برگزاری این برنامه ها برای خود قائل نیستیم. توجه شده که همه کارها و برنامه ریزی ها و پیش بینی ها مبتنی بر حضور مردم و امکان بروز عواطف و احساسات آن ها در فراغ این بزرگواران است.

برنامه‌های اربعین شهدای جمهور

وی با بیان این مطلب که مراسم های مختلفی در تهران و مشهد برگزار می‌شود، گفت: گرامیداشت شهدا پنجشنه ساعت 17 در مصلی تهران برگزار می شود. تنظیم برنامه ها به گونه ای است که وجه مردمی رییس جمهور را به شکلی ارایه کنیم. صحبت های سیدحسن نصرالله خطاب به مردم ایران در این برنامه پخش می شود. هم چنین سخنرانی همسر فاضل و اندیشمند رییس جمهور خانم جمیله علم‌الهدی از برنامه های این مراسم است.

وزیر ارشاد به برنامه دوم اشاره کرد و افزود: این برنامه که اربعین از زمان تدفین است، سه شنبه 12 تیر در مشهد برگزار می‌شود، همزمان با برنامه تهران در همه شهرها و روستاها ستادهای مردمی مراسم یادمان برگزار می کنند.

در تبریز برنامه مستقلی برگزار می شود، خانواده شهدا در این چند روز در چند برنامه دعوت شدند، در قم، اهواز و... خانواده  رییس جمهور پایان هفته آینده در عراق برای قدردانی از همدلی با مردم عراق که با ملت ایران در شهادت رئیس جمهور و هیات همراه همراهی کردند، حضور خواهند داشت.

خانواده شهید امیر عبداللهیان نیز صبح  پنجشنبه هفتم تیر در حرم عبدالعظیم برنامه دارند.

به گفته رییس ستاد اربعین شهدای جمهور در کنار مراسمات اصلی برنامه های فرهنگی و هنری زیادی اجرا می شود. رونمایی از آثار فرهنگی و هنری آماده شده، برگزاری نمایشگاه های عکس و آثار هنری از دیگر برنامه های تدارک دیده شده است.

وی به برگزاری برنامه ای توسط وزارت امور خارجه اشاره کرد و گفت: برنامه ای با حضور مهمانان خارجی برگزار خواهد شد، به این منظور  140 مهمان از کشورهای دنیا حضور دارند و 90 رسانه خارجی به پوشش برنامه ها می پردازند.

نظر شما