شناسهٔ خبر: 67330805 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تعدد کاندیدای اصول‌گرا به معنی انشقاق در جبهه انقلاب نیست

رؤسای ستادهای انتخاباتی مرکزی و مردمی علیرضا زاکانی در استان مرکزی تأکید کردند: تعدد کاندیداها به معنی انشقاق در جبهه انقلاب نیست و فضای جریانات انقلابی به هیچ وجه فضای تخریبی نخواهد بود.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، هشتم تیرماه 1403 انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز در کشور و به‌تبع آن در استان مرکزی برگزار می‌شود و این روزها با جنب و جوش‌های سیاسی در استان تنور انتخابات در حال گرم شدن است و هر طیف‌ها و جریانات سیاسی با آماده کردن صحنه سیاسی و انتخاباتی به پیشواز انتخابات رفته‌اند تا مسافر پاستور را از جناح و طیف سیاسی خود راهی کنند.

خبرگزاری تسنیم به‌ منظور شورآفرینی در ایام انتخابات و زمینه‌سازی برای مشارکت حداکثری و آگاهانه مردم برای انتخاب گزینه‌های اصلح اقدام به برگزاری نشست‌های خبری با حضور روسای ستادهای انتخاباتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در استان مرکزی از طیف‌ها و نگاه‌های مختلف کرده است.

با توجه به این مسائل، نشست خبری اسماعیل میرزاخانی رئیس ستاد مرکزی و علی‌اصغر غفاری رئیس ستاد مردمی انتخاباتی علیرضا زاکانی در استان مرکزی در راستای بررسی اقدامات و تشریح فعالیت‌های این ستاد انتخاباتی در استان به میزبانی دفتر خبرگزاری تسنیم در استان مرکزی برگزار شد که مشروح اخبار در زیر آمده است:

باید به سمت دعوت عمومی مردم برای مشارکت در انتخابات پیش رفت

تعدد کاندیداها به معنای انشقاق در جبهه انقلاب اسلامی نیست

اکثر مردم جهان با رویکرد زیبا به سمت انقلاب اسلامی متمایل می‌شوند

"دفاع از جمهوری اسلامی" و "آرمان‌های انقلاب اسلامی" گفتمان مشترک کاندیداهای جبهه انقلاب

اجازه زیرسوال بردن دستاوردهای شهیدجمهور را به مغرضین نمی دهیم

دولت زاکانی تداوم دولت شهید رئیسی خواهد بود

اسماعیل میرزاخانی رئیس ستاد مرکزی انتخاباتی علیرضا زاکانی در استان مرکزی با اشاره به ضرورت انتخابات و مشارکت گسترده مردم اظهار داشت: در شرایطی از موقعیت جغرافیایی و منطقه‌ای جهان قرار داریم که چشم تمام مستضعفین و آزادی خواهان جهان به جمهوری اسلامی است، اگر به این باور برسیم که أم القرای جهان اسلام در این منطقه قرار گرفته؛ بسیاری از کارها را بدون هیچ ترس و واهمه انجام می‌دهیم و به سمت دولت‌سازی اسلامی واقعی پیش می‌رویم.

وی افزود: در شرایط فعلی کشور بعد از شهادت شهید خدمت ‌‌و همراهانش طبق قانونی اساسی باید جانشین ریاست جمهوری تعیین شود و اختیارات قوه مجریه در اختیار معاون اول ریاست‌ جمهوری قرار گیرد و سه قوه در راستای کمک به خدمت پویا فعالیت کنند. یکی‌ از اقدامات ارزشمند در انتخابات پیش‌رو مشارکت عمومی و حداکثری است که باید به سمت دعوت عمومی مردم برای مشارکت در انتخابات پیش رفت.

میرزاخانی بیان کرد: به‌طور حتم رقابت‌هایی در حوزه انتخابات صورت خواهد گرفت در این عرصه کاندیدایی که خود را عرضه می‌کند؛ بعد از تایید صلاحیت به عرصه انتخابات وارد می‌شوند، شش نامزد انتخاباتی با خواستگاه اندیشه‌ای خود پای کار آمدند توانمندی‌ها، برنامه‌ها و‌ رویکردهای خود را بر اساس سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی اعلام می‌کنند.

رئیس ستاد مرکزی انتخاباتی علیرضا زاکانی در استان مرکزی با اشاره به فعالیت ستادهای انتخاباتی این نازمد انتخاباتی ریاست جمهوری در استان مرکزی گفت: در حال حاضر در ستاد انتخاباتی علیرضا زاکانی شهردار تهران فعال هستیم و با شناخت عمیقی که از ایشان و‌ توانمندی‌های وی داریم، لازم است ایشان را به مردم استان مرکزی معرفی و به برنامه‌های ایشان اشاره داشته باشیم.

وی افزود: بعد از معرفی  نامزدهای انتخاباتی به مرحله مناظره رسیدیم که برنامه‌های خود را اعلام می‌کنند، طبیعی است که نهایتا کار به اقبال عمومی می‌رود و‌ نشان می‌هد که به کدام سمت باید برویم، امیدواریم به سمت اقبال بیشتر حرکت کنیم.

میرزاخانی تصریح کرد: فعالیت ستاد زاکانی بعد از ابلاغ از ناحیه دفتر ایشان آغاز و با سایر شهرستان‌ها تماس برقرار شد و چیدمان مسئول ستادی صورت گرفت، همچنین هماهنگی لازم با ستاد انتخابات استان انجام شده است تا در فرایند اداری اطلاعات ارائه شود.

وی ادامه داد: تقریباً افراد تمام کمیته‌ها منسوب و جلسات متعددی از جمله با شورای ائتلاف و رویکرد مشارکت عمومی برگزار شد. ضرورت دارد این نشست‌ها ادامه داشته باشد تا در عرصه تبلیغات شناخت بیشتری را از ایشان به مردم ارائه دهیم.

رویکرد ما دعوت مردم  و افزایش مشارکت در انتخابات است

رئیس ستاد مرکزی انتخاباتی علیرضا زاکانی در استان مرکزی با اشاره به تعدد کاندیدا در جریان انقلاب اسلامی گفت: طبق بیانات مقام معظم رهبری شرکت در انتخابات یک تکلیف شرعی است. بنابراین با این رویکرد در این عرصه ورود پیدا کردیم که عموم مردم را به مشارکت حداکثری دعوت کنیم، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تنها انقلابی که در جهان رخ داد که کمتر از 40 روز خود را در معرض انتخاب قرار داد، انقلاب اسلامی بود و این اقتدار همچنان باقی مانده است و از این باب می‌توان گفت اکثر مردم جهان با رویکرد زیبا به سمت انقلاب اسلامی متمایل می‌شوند.

وی افزود: طبیعی است در هر مجموعه‌ای یک سری اختلاف سلیقه وجود داشته باشد و درحقیقت دفاع از جمهوری اسلامی و آرمان‌های انقلاب اسلامی گفتمان مشترک کاندیداهای جبهه انقلاب است، البته تعدد کاندیدای انقلابی به معنای انشقاق نیست و نمی‌توان این برداشت را داشت که 4 بزرگواری که از حوزه انقلابیون به عرصه انتخابات ورود داشتند با یکدیگر اختلاف دارند، اختلاف وجود دارد اما نه اختلافی که منجر به مشکلات عدیده رفتاری، گفتاری و گفتمانی شود بلکه اختلافات بیشتر جنبه سلیقه‌ای دارد، اعضای ستاد باید بتوانند همه نامزدها و‌ رویکرد آنها را به خلق الله معرفی کنند.

رئیس ستاد مرکزی انتخاباتی علیرضا زاکانی در استان مرکزی  عنوان کرد: اجازه زیر سؤال بردن دستاوردهای شهید جمهور را به مغرضین نمی دهیم. دولت زاکانی تداوم دولت شهید رئیسی خواهد بود. این درحالیست که آیت‌الله شهید رئیسی شخصیتی بود که بعد از همه هجمه‌هایی که رقبای ایشان داشتند و به جای پاسخ به آنها در عمل و کار به آنها نشان داد، که این ویژگی آیت‌الله رئیسی در علیرضا زاکانی متبلور است، به طوری که در بسیاری مواقع در مناظرات پاسخ مقابل را با ادله داده است اما در کار از فضای تقابلی دست برداشت و به سمت و سوی خدمت رفت همین امر سبب شد محبوبیتی بین مردم تهران داشته باشد و در شهرداری تهران خوب شناخته شود.

میرزاخانی ادامه داد: علیرضا زاکانی یکی از جانبازان دفاع مقدس است که پزشک هستند و در مدیریت‌هایی مختلفی که تاکنون داشته موفق بودند. از این رو تلاش ما بر این است که ایشان را به جامعه و مردم معرفی کنیم، طبیعی است که در مناظرات مشخص خواهد شد که با وزن‌کشی که صورت می‌گیرد اقبال عمومی به کدام سمت می‌رود و به عنوان معیار و ملاک انتخابات خواهد شد.

برخی جریانات تنها به دنبال پیدا کردن نقطه ضعف از افراد هستند

وی اضافه کرد: ویژگی که به واسطه آن می‌توان علیرضا زاکانی را به جامعه معرفی کرد این است که می‌توان وی را رئیس جمهور آینده خدمت بی‌ادعا دانست، خوشبختانه تاکنون هیچ گونه خطایی از ایشان سر نزده که از سوی رقبای انتخاباتی بلد شود، نکته‌ای که در این فضای رقابتی وجود دارد این است که همیشه به دنبال پیدا کردن نقطه ضعف از افراد هستند و دائم آن را رصد می‌کنند اما پاکدستی فرد می‌تواند سلامت فرد را به جامعه معرفی کند.

رئیس ستاد مرکزی انتخاباتی علیرضا زاکانی در استان مرکزی با اشاره به برنامه های ستادهای انتخاباتی گفت: یکی از وظایف ستاد دعوت مردم به مشارکت عمومی و معرفی علیرضا زاکانی است، طبیعی است ما به عنوان ستاد علیرضا زاکانی باید بیشتر به معرفی ایشان، برنامه‌ها، چشم انداز وی نسبت به دولت آینده خود و آنچه که بتواند تلاش کند سفره مردم از وضعیت فعلی خارج شود نیز بپردازیم.

میرزاخانی خاطرنشان کرد: تاکنون ارتباطاتی با گروه‌های دانشجویی، اقشار مختلف مردم و انجام شده و الان فضای تبلیغات بسیار متفاوت از سال‌های گذشته شده و حتی رویکرد آن تغییر کرده و باید تمام عرصه‌ها دیده شود. زاکانی بسیار شجاع است و شجاعت و صداقت وی می‌تواند سرآمد دیگر رقبا باشد.

آخرین اخبار ریاست جمهوری 1403 در استانها ,

آیت الله رئیسی مسیر خدمت‌رسانی به مردم را به ریل خدمت برگرداند

عملکرد بد مسئولان در دولت‌های قبل سبب نارضایتی شده بود

دولت سیزدهم کیفیت خدمت رسانی را به شدت ارتقا داد

کسانی به دولت سیزدهم حمله می کنند که کارنامه عملکردشان تهی است

فضای ما و جریانات انقلابی به هیچ وجه فضای تخریبی نخواهد بود

علی‌اصغر غفاری رئیس ستاد مردمی انتخاباتی علیرضا زاکانی در استان مرکزی نیز در این نشست بر ضرورت حضور و مشارکت پرشور مردم در انتخابات تأکید کرد و اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی ایران، تمام کشورهای جهان یک نگاه خاص به کشور ایران دارند، اگر کشورهای جهان دوست ما باشند چشم امید و اگر دشمن باشند چشم طمع دارند و همه امیدها بر این است ایران در عرصه بین الملل بتواند مقتدرانه بایستد و کلام خود را که از کلام مقام معظم رهبری نشأت می‌گیرد را بشنوند، انتخابات یک فرصتی برای عرض اندام در عرصه بین المللی و داخلی است و این مهم در کشورهای دوست یا دشمن ما تأثیرگذار است.

وی افزود: عملکرد نامناسب برخی از مسئولان در دولت های قبل سبب شده نگاه مردم به انتخابات نگاه خوب و مثبتی نباشد اما خوشبختانه حضور شهید ایت الله رئیسی نگاه‌ها را برای بسیاری از اندیشمندان تغییر داد و نگاه جمهوری اسلامی به نگاه خدمت به مردم تغییر پیدا کرده است و درصد زیادی از مردم تمایل دارند در انتخابات حضور پیدا کنند با این امید که منتخب بعدی ریاست جمهوری ادامه دهنده راه شهید جمهور شود، دولت سیزدهم کیفیت خدمت رسانی را به شدت ارتقا داد این درحالی است که کسانی به دولت سیزدهم حمله می کنند که کارنامه عملکردشان تهی است.

غفاری ادامه داد: انتخابات مسیر آینده کشور را مشخص می‌کند، اگر  قرار است انتخابات به سمت خدمت به مردم، جامعه‌ کوخ‌نشین و اقشار محروم جامعه حرکت کنند باید انتخاب درست و مرد میدان را به همراه داشته باشد و ادامه دهنده راه شهید جمهور شود، با شناختی که از علیرضا زاکانی و ارتباط با اطرافیان ایشان داشتم؛ استنباط ما این است که کسی که می‌تواند مسیر درستی که شهید آیت‌الله رئیسی آغاز کرده را بر دوش بگیرد و ادامه دهد؛ زاکانی است به ویژه در دو ساله اخیر اقدامات خوبی در حوزه زیرساختی و مباحث اجرایی در شهرداری تهران انجام شد، امیدواریم با میزان رأی مردم فردی که انتخاب می‌شود بتواند خدمت‌گذار صدیقی برای نظام باشد.

مساجد پایگاه اجتماعی ستادهای انتخاباتی جریان انقلاب است

رئیس ستاد مردمی انتخاباتی علیرضا زاکانی در استان مرکزی با اشاره به  اقدامات انجام شده در راستای استفاده از ظرفیت‌های مردمی در ستاد انتخاباتی زاکانی در مرکزی گفت: برای اینکه کار را به بطن و بدنه مردم بکشانیم و عملکرد ایشان را انتقال دهیم با بسیاری از افراد در غالب مساجد ارتباط برقرار کردیم، مسجد یک پایگاهی است که غالباً مردم با آن در ارتباط هستند و از باب ارتباطی که با مسجد دارند بدنه مردمی زودتر شکل خواهد گرفت.

وی بیان کرد: با دوستان عضو هیأت امنای مسجد یا ائمه جماعت مذاکراتی انجام شد تا بتوان از ظرفیت مردمی استفاده شود و هدف ما بر این است نخست مردم را قانع کنیم که یک کاندیدای اصلح در بین نامزدهای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری می‌تواند علیرضا زاکانی باشد و با این اطلاعات بتوان مردم را نسبت به فرد اصلح هدایت کنیم و از ظرفیت مردمی برای ستاد بهره مند شویم.

غفاری با اشاره به ویژگی‌های زاکانی ادامه داد: علیرضا زاکانی در ادوار مختلف در چندین فضا کار کرده است، یکی از اقدامات ایشان کار در فضای عقلی و دانشجویی است که یک فضای گفتمانی، فرهیخته و فضای مطالبه گرانه محسوب می‌شود به طوری که در سازمان بسیج دانشجویی کشور حضور داشتند و فضای کار شورایی و تعاملانه را در عین مطالبه‌گری می‌دانستند.

رئیس ستاد مردمی انتخاباتی علیرضا زاکانی در استان مرکزی ادامه داد: فضای تقنینی و نمایندگی مجلس از دیگر حوزه‌های فعالیت وی است، فضای تقنینی کمک می‌کند که شما بدانید اگر بودجه‌ای قرار است در کشور مصوب شود تمام نکات را باید شناخت تا بوجه‌های که سالیانه دولت‌ها پیشنهاد می‌دهند بتواند بهتر اجرا شود.

وی افزود: سوم فعالیت در فضای اجرایی است که در سه سال اخیر بیشتر ملموس بوده که شامل اقدامات زیرساختی در حوزه‌های مختلف حمل و نقل، شهرسازی، خدمات اجرایی است، یکی از اقداماتی که اخیراً آغاز شده ورود شهرداری تهران به ساخت مسکن برای اقشار کم درآمد است و کاری که عملاً وظیفه دولت در حوزه مسکن ملی بوده اما از آنجایی که شهرداری تهران این توان، امکانات و زمین را در اختیار داشته در این حوزه ورود کرده و ساخت 200 هزار مسکن در شهرداری تهران را متعهد شده است و نشان می‌دهد ایشان پای کار مردم است و نگاه ایشان به اقشار کم درآمدی است که در شهر تهران زندگی می‌کنند.

فضای چند نامزدی فضای تضارب افکاری و فضای تعاملی بین نیروی‌های انقلاب است

غفاری خاطرنشان کرد: فعالیت وی در سه دوره عقلی تقنینی و اجرایی نشان از صلابت، شجاعت، تصمیات مقتدرانه در مجلس و حوزه اجرایی دارد، تصمیم به موقع می‌تواند بسیاری از مشکلات را مرتفع کند که به نظر می‌رسد ایشان در مدتی که در شهرداری حضور داشتند اقدامات خوبی ارائه داشتند، شهر تهران حدود یک هشتم جمعیت کشور را در خود جای داده و اقدامات در این شهرمانند یک دولت است و حوزه وظایف گسترده در خدمات شهری، فضای سبز، ترافیک، شهرسازی و عمرانی می‌تواند یک الگوی موفقی برای مدیریت کشور باشد.

رئیس ستاد مردمی انتخاباتی علیرضا زاکانی در استان مرکزی با اشاره به تعدد کاندیداهای انقلابی گفت: یکی از تأکیدات مقام رهبری بر تضارب افکار است، فضای چند نامزدی فضای تضارب افکاری و فضای تعاملی بین نیروی‌های انقلاب است و فضای تقابلی نیست.

وی افزود: اینکه چندین نامزد از یک حزب شرکت کردند بهتر می‌تواند برسر برنامه‌هایی که به پشتوانه تجربیات خود ارائه کنند مسابقه بگذارند و با برنامه‌هایی که دارند از اهداف انقلاب و اندیشه‌هایی امامین انقلاب و مقام معظم رهبری و به ثبات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هدایت کند و به سمت قله‌های که رهبر چندین بار مطرح کردند و برای همه ما دست یافتنی است حرکت کنیم.

فضای ما و جریانات انقلابی به هیچ وجه فضای تخریبی نخواهد بود

رئیس ستاد مردمی انتخاباتی علیرضا زاکانی در استان مرکزی براهمیت حضور پرشور مردم در انتخابات تأکید کرد و گفت: غفاری: دعوت به حضور حداکثری مردم در انتخابات جدا از اینکه طرفدار چه گروهی هستند نخستین وظیفه اعضای ستاد است، هر چقدر حضور مردم بیشتر شود چشم امید دوستان ما منورتر و چشم دشمنان ما کورتر خواهد شد. وظیفه ما در ستاد این است که برنامه‌ها و اقدامات نامزد مد نظر خود را به مردم معرفی کنیم.

وی افزود: فضای ما و جریانات انقلابی به هیچ وجه فضای تخریبی نخواهد بود و کاری نداریم کاندیدای مقابل ما چه مشکلاتی را داشته و دارد، به تأکید رهبر معظم انقلاب فضای انتخابات نباید فضای تخریبی باشد و به هیچ عنوان به موضوع تخریب دیگران ورود نخواهیم کرد. هدف ما این است که کاندیدای خود را بهتر به مردم نشان دهیم و کمک کنیم مردم با اطلاعات درست به سمت انتخاب اصلح حرکت کنند.

انتهای پیام/711/

نظر شما