شناسهٔ خبر: 67330310 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

رپرتاژ آگهی

عمل اسلیو معده چیست و چه مراحلی دارد؟

صاحب‌خبر -

افراد دارای اضافه‌وزن معمولاً به دنبال راه‌هایی برای کاهش وزن هستند. ورزش و رژیم غذایی سالم برای کسانی با چاقی متوسط (شاخص توده بدنی زیر 35) توصیه می‌شود، اما اگر پس از شش ماه نتیجه نداد، جراحی اسلیو معده که حجم معده را کاهش داده و اشتها را کم می‌کند، می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد. این جراحی غیرقابل‌بازگشت است و برای کسانی با شاخص توده بدنی بالای ۴۰ مناسب است. برای دریافت مشاوره و پرسیدن سوالات خود درباره عمل اسلیو معده می‌توانید در سایت ایزو ویزیت مشاوره آنلاین عمل اسلیو معده دریافت کنید.

عمل اسلیو معده چیست و چه مراحلی دارد؟

چه کسانی می‌توانند عمل اسلیو معده را انجام دهند؟

شاید برای شما هم این سؤال پیش آمده باشد که اسلیو معده برای چه کسانی مناسب است و شرایط عمل اسلیو معده چیست؟ نظر دکتر علی الماسی، متخصص جراحی عمومی و یکی از بهترین جراحان عمل چاقی تهران، درباره مناسب ترین کاندید عمل اسلیو معده:

  • شاخص توده بدنی بیش از 35: فرد باید دارای شاخص توده بدنی بالای 35 باشد که نشان‌دهنده چاقی مفرط است.
  • ابتلا به فشارخون بالا یا دیابت: افرادی با شاخص توده بدنی بین ۳۵ تا ۳۹.۹ و مبتلا به بیماری‌های مرتبط با چاقی مثل فشارخون بالا یا دیابت نیز واجد شرایط هستند.
  • چاقی بیش از ۴۵ کیلوگرم: افرادی که بیش از ۴۵.۵ کیلوگرم اضافه‌وزن دارند می‌توانند جراحی اسلیو معده را انجام دهند.
  • عدم اعتیاد به دخانیات و مصرف الکل: فرد نباید به مواد مخدر و الکل معتاد بوده و باید از نظر روانی و فیزیکی آمادگی تغییر سبک زندگی را داشته باشد.
  • چاقی عصبی و روانی: افرادی که چاقی آنها ناشی از مشکلات روانی است نیز می‌توانند از این جراحی بهره ببرند.

مراحل انجام عمل اسلیو معده به چه صورت است؟

یکی از سوالات مهم بیماران عمل اسلیو معده این است: «انجام عمل اسلیو معده به چه صورت است؟»، مراحل انجام عمل جراحی اسلیو معده (کاهش حجم معده) که توسط دکتر علی الماسی انجام می‌شود، به این شرح است:

  1. آماده‌سازی بیمار: قبل از عمل، بیمار باید مجموعه‌ای از آزمایشات و معاینات پزشکی را انجام دهد تا اطمینان حاصل شود که از لحاظ جسمی آمادگی لازم برای عمل را دارد.
  2. بیهوشی: بیمار تحت بیهوشی کامل قرار می‌گیرد تا در حین عمل دردی را احساس نکند.
  3. برش و کاهش حجم معده: با استفاده از ابزارهای جراحی از طریق سوراخ‌های کوچک، معده جدا می‌شود و بخش کوچک معده حدود 15 تا 20 درصد حجم اولیه آن باقی می‌ماند.
  4. بستن محل برش: پس از اتمام مرحله کاهش حجم، برش‌ها بسته می‌شوند.
  5. ترخیص: معمولاً بیمار یک شب در بیمارستان می‌ماند و پس از اطمینان از وضعیت مطلوب، ترخیص می‌شود.

عمل اسلیو معده خطرناک است؟

دکتر علی الماسی، متخصص جراحی عمومی، با بیان اینکه اعمال جراحی چاقی، با رعایت تمامی نکات قبل و بعد از عمل، به طور کلی کم خطر هستند، اضافه کردند: مهم ترین شرط برای کم خطر بودن عمل چاقی رعایت نکات مهم گفته شده توسط جراح اسلیو معده است. جراحی عمل اسلیو معده پرطرفدارترین عمل چاقی است که درعین حال کمترین خطر را دارد. این عمل در مسیر موادغذایی تغییری ایجاد نمی‌کند و تنها حجم معده را کاهش می‌هد.

عمل اسلیو معده چقدر طول می‌کشد؟

کل روند عمل حدود 1 تا 2 ساعت طول می‌کشد. پس از آن بیمار باید رژیم غذایی خاص و توصیه های پزشک را دنبال کند تا بهترین نتیجه را بگیرد. مدت زمان بهبودی کامل معمولا 2 تا 3 هفته است.

کلام آخر

انجام عمل اسلیو نیازمند تحقیقات دقیق درباره جراح عمل اسلیو معده و همچنین بیمارستان است. انتخاب بهترین جراح عمل اسلیو معده به شما کمک می‌کند تا عوارض کمتری را بعد از انجام عمل اسلیو معده تجربه کنید و رضایت کاملی از انجام عمل اسلیو معده داشته باشید. در سایت ایزو ویزیت می‌توانید از یکی از بهترین جراحان چاقی تهران مشاوره آنلاین دریافت کنید. همچنین می‌توانید در صورت داشتن هرگونه سوال درباره عمل های چاقی از کارشناسان آنلاین عمل چاقی در سایت ایزو ویزیت، مشاوره بگیرید.

نظر شما