شناسهٔ خبر: 67330257 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

نخستین جشنواره شهر ملی سوزن‌دوزی در ایرانشهر سیستان و بلوچستان برگزار شد

سید مجتبی طباطبایی زاده

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایرانشهر از برگزاری نخستین جشنواره شهر ملی‌ سوزن‌دوزی به مناسبت اعیاد قربان تا غدیر در این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش میراث آریا، رحمان ریگی گفت: در نخستین جشنواره شهر ملی سوزن‌دوزی که با حضور دبیر شهر ملی سوزن‌دوزی، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان ایرانشهر برگزار شد، آخرین تولیدات و محصولات سوزن‌دوزی ۱۵ نفر از هنرمندان و صنعتگران سوزن‌دوز در قالب غرفه‌های نمایشگاهی در معرض نمایش گذاشته شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایرانشهر افزود: برگزاری مراسم جشن و اجرای موسیقی به مناسبت اعیاد قربان تا غدیر، طبخ غذاهای بومی محلی، اجرای موسیقی و تجلیل از هنرمندان پیشکسوت و فعالان عرصه سوزن‌دوزی از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.

او تصریح کرد: جشنواره شهر ملی سوزن دوزی تا چهارم تیرماه و در محل پارک بوستان ایرانشهر برگزار می شود که با استقبال خوب مردم نیز همراه بوده است.

ریگی بیان کرد: هنر سوزن دوزی در اکثر شهرهای سیستان و بلوچستان وجود دارد اما ایرانشهر به دلیل تعداد کارگاه‌های بیشتر، کیفیت سوزن‌دوزی و تکنیک‌های متداول در آن در سال ۱۳۹۷به عنوان شهر ملی سوزن‌دوزی انتخاب شده است.

انتهای پیام/

نظر شما