شناسهٔ خبر: 67330105 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

جذب ۶۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در زنجان تحقق یافته است

زهرا محمدی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت زنجان از جذب ۶۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان در سال گذشته خبر داد و گفت: علاوه بر دغدغه افزایش سرمایه گذاری، تنوع در سرمایه گذاری ها نیز برای ما مهم است و این موضوع هم مورد توجه قرار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش میراث آریا، مجید گلشنی منفرد  روز گذشته ۲ تیرماه ۱۴۰۳ در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه رشد اقتصادی سال‌جاری در بخش صنعت ۱۰ درصد و در راستای جبران عقب‌ماندگی احتمالی در بخش‌های دیگر پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: در این راستا احیای واحدهای راکد هم در دستور کار قرار داشت که موفقبت‌هایی هم حاصل شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت زنجان با تاکید بر تحقق جذب ۶۰ میلیون دلاری از سرمایه‌گذاری مصوب ۱۵۰ میلیون دلاری در سال گذشته تصریح کرد: این برنامه‌ریزی در بخش جذب سرمایه‌گذاری داخلی هم انجام شده است.

گلشنی تعداد معادن دارای پروانه به نام اشخاص را ۴۶۰ واحد اعلام کرد و گفت: در زمان آغاز کار من از بین این تعداد ۱۰۹ واحد فعال بودند که با اقدامات انجام شده تعداد آن‌ها به حدود۲۰۰ واحد رسیده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با تاکید بر تلاش برای ساماندهی حقوق دولتی معادن در دو بخش دولتی و خصوصی گفت: اقداماتی هم برای ساماندهی بخش رها شده اکتشاف معادن و همچنین به‌روز شدن ضمانتنامه‌ها انجام شده است.

او به صدور حداقل ۴۰ اخطار به صاحبان معادن غیر فعال اشاره و تاکید کرد: ابطال پروانه و سلب صلاحیت قبلا در اختیار استان بود ولی بعد از رای دیوان در اختیار شورای عالی معادن قرار گرفته است.

گلشنی در ادامه با تشریح وضعیت فعالیت اصناف و با بیان اینکه ارتباط با اصناف یک شمشیر دولبه به شمار می‌رود، ادامه داد: در زمان فعالیت در این سمت وضعیت فعالیت اتحادیه‌ها تعیین تکلیف شده‌ و مشکلات موجود برای رئیس اصناف هم طی چند مرحله بررسی و در نهایت با کنار رفتن یکی از دو عضوی که رای مساوی با هم داشتند تعیین تکلیف شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه میزان صادرات استان بر سه مبنای تولید، گمرک و کارت بازرگانی مورد بررسی قرار گرفته است، ادامه داد: در بخش تولید صادرات کاهشی نداشته ولی در بخش گمرک روند کاهشی بوده که دلایلی مانند بخشنامه‌های ابلاغی از بانک مرکزی و همچنین وزارت صمت دارد، ضمن اینکه کاهش قیمت جهانی هم در کاهش صادرات موثر بوده است.

او با تشریح روند واگذاری پسماند روی و روال طی شده برای آن و همچنین مشکلات شهرک روی گفت: طی چند سال گذشته هیچ جواز مجوز فعالیت برای واحد روی در زنجان صادر نشده، هر چند این صادر نشدن جای افتخار ندارد، ولی صدور این نوع مجوز در این مقطع نیاز به حل و فصل مسائل محیط زیستی آن دارد.

گلشنی با تاکید بر اینکه زنجان در بخش اشتغال جزو استان‌های با کمترین نرخ بیکاری قرار گرفته است، افزود: مشکل در این بخش عدم توزیع متوازن اقتصاد است که شرق زنجان کمبود نیروی کار و غرب بیکار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما