شناسهٔ خبر: 67329909 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

وزارت دفاع: آماده تجهیز فرودگاهها با سامانه‌های ایرانی هستیم

معاون وزیر دفاع با بیان"آمادگی داریم فرودگاه‌های کشور را به سامانه‌های بومی ۱۰۰ ایرانی تجهیز کنیم"گفت:سامانه‌های تولید داخلی در فرودگاههای ننظامی نصب شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، امیر رستگاری در مراسم بهره‌برداری از دستگاه شبیه‌ساز 3 بعدی برج کنترل اظهار کرد: دستیابی به سامانه‌های شبیه‌ساز به دلیل پیچیدگی‌های فنی و لزوم شناخت همه مؤلفه‌های تاثیرگذار، کار سخت و پیچیده‌ای است.

وی ادامه داد: پیش‌نیاز این اتفاق و دستاورد حسن اطمینان به نیروی انسانی به‌عنوان سرمایه‌های این کشور است.

وی افزود: ایجاد بستر و دادن فرصت به دانشمندان ایرانی برای این منظور، مهم‌ترین دروازه ورود کشورمان به حوزه فناوری است.

معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح یادآور شد: با تکیه بر توان متخصصان ایرانی، ‌800 سامانه و محصول در هر 4 بعد، فضایی، هوایی، زمینی و دریایی تولید کرده و با نصب، آنها را به بهره‌برداری رسانده‌ایم.

رستگاری اضافه کرد: در حوزه هواپایه و زمین پایه انواع محصولات را طراحی و ساخته‌ایم که می‌تـوان به انواع رادار، سیستم‌های ناوبری، کمک ناوبری، رادارهای مراقبت،  رادار MSSR، سامانه ILS و... اشاره کرد.

وی با اشاره به این‌که‌ سامانه‌های تولید داخل در بسیاری از فرودگاه‌های نظامی نصب شده و آنها را به محور مقاومت نیز ارسال کرده‌ایم، گفت: آمادگی داریم تمام فرودگاه‌های کشور را به سامانه‌های بومی 100 درصد ایرانی تجهیز کنیم. امکان سرویس‌دهی و خدمات‌ پس از فروش این سامانه‌ها را داریم و هیچ تکانه تحریمی نمی‌تواند استفاده از این سامانه‌ها را با مشکل مواجه کند.

وی همچنین اظهار کرد:‌امروز شاهدیم که سامانه‌های تولید وزارت دفاع در حال ارتقا توان آفندی و دفاعی ایران هستند. عملیات وعده صادق، حمله به داعش در فاصله 800 کیلومتری با موشک‌های نقطه‌زن و ... حاصل اعتماد وزارت دفاع به متخصصان ایرانی است.

انتهای پیام/

نظر شما