شناسهٔ خبر: 67329255 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

حمله مرگبار به یک مرد به ظن توهین به اسلام و قران در پاکستان؟

مهاجمان یک مرد را در پاکستان از پاسگاه پلیس بیرون آورده و به ظن توهین به اسلام و قرآن‌سوزی مورد ضرب و شتم قرار داده و کشته‌اند. گفته شده است افراد مهاجم جسد این شخص را نیز سوزانده‌اند.

صاحب‌خبر -

یک نفر در پاکستان به ظن توهین به اسلام و قرآن سوزی، مورد حمله شماری از افراد قرار گرفت و کشته شد.

به گزارش عصرایران به نقل از دویچه وله، طبق گزارش‌ها مهاجمان یک مرد را در پاکستان از پاسگاه پلیس بیرون آورده و به ظن توهین به اسلام و قرآن‌سوزی مورد ضرب و شتم قرار داده و کشته‌اند. گفته شده است افراد مهاجم جسد این شخص را نیز سوزانده‌اند.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، مهاجمان روز پنجشنبه ۲۰ ژوئن (۳۱ خرداد) یک مرد در شمال پاکستان از یک پاسگاه پلیس بیرون کشانده شده و سپس در اثر ضرب و شتم، کشته شده است.

گفته شده است این فرد پیش‌تر به ظن قرآن‌سوزی و توهین به اسلام مورد حمله قرار گرفته و با مداخله پلیس برای نجات جانش، به یک پاسگاه پلیس منتقل شده بود.

به گفته یک منبع پلیس، پس از این اقدام توسط نیروهای پلیس شماری از ساکنان منطقه مدیان در دره سوات «در اثر تحریک افکارشان توسط مساجد محلی» به پاسگاه پلیس یورش برده و به سمت این مرد که ظاهرا اهل منطقه مذکور نبوده است، سنگ پرتاب کرده‌اند.

بر اساس اظهارات این منبع، سپس «شلیک‌های هشدار دهنده پلیس فقط باعث تحریک بیشتر جمعیت شده است و مهاجمان با غلبه بر نیروهای پلیس، این مرد را بیرون کشانده و او سرانجام با ضربات چوب کشته شده است.»

این گزارش حاکی از آن است که سپس اشخاص مهاجمان روی جسد این فرد نفت ریخته و او را سوزانده‌اند.

بنا بر گزارش رسانه‌ها، وقوع چنین حوادثی در پاکستان در گذشته نیز مشاهده شده است. در اواخر ماه مه سال جاری میلادی نیز یک شهروند مسیحی به اتهام سوزاندان صفحات قرآن مورد حمله توسط گروهی از مردم در منطقه پنجاب قرار گرفته و کشته شده بود.

در این منطقه همچنین در ماه فوریه سال گذشته نیز یک فرد مسلمان به ظن توهین به قرآن، مورد حمله قرار گرفت و کشته شد.

اتهام «کفر» یک موضوع بسیار حساس در جامعه پاکستان محسوب می‌شود.
بر اساس قوانین این کشور که اکثریت مردمش مسلمان هستند، امکان مجازات اعدام برای «جرایم» مربوط به کفر وجود دارد، اما این امر تاکنون انجام نشده است.

نظر شما