شناسهٔ خبر: 67328923 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها بیشتر بخوانید نظر شما آخرین اخبار وبگردی

روایت پورمحمدی از موضع جلیلی و یکی از فرماندهان ارشد نظامی درباره FATF

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: بنای نسبت خلاف به کسی را ندارم برادرم آقای جلیلی و یکی از فرماندهان ارشد نظامی در آن جلسه پیش من آمدند و همین حرفی که نقل کردم را به من گفتند و اعلام کردند که ما مواضع تو را قبول داریم استدلال تو را هم قبول داریم به صحت و درستی عملکرد آقایان شک داریم و مشکل ما این هست.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، حجت‌الاسلام پورمحمدی در پاسخ به سوال ایلنا درباره روایت خود از جلسه شورای عالی امنیت ملی درباره FATF و موضع جلیلی در خصوص آن و اینکه برخی اعضای ستاد جلیلی به طرق مختلف این روایت را تکذیب کردند در پاسخ به این سوال که به نظر شما چرا به جای افراد ستاد آقای جلیلی، خود ایشان هم در آن مناظره و هم تا امروز حاضر نشده در این مورد پاسخی بدهد، گفت: بنای نسبت خلاف به کسی را ندارم برادرم آقای جلیلی و یکی از فرماندهان ارشد نظامی در آن جلسه پیش من آمدند و همین حرفی که نقل کردم را به من گفتند و اعلام کردند که ما مواضع تو را قبول داریم استدلال تو را هم قبول داریم به صحت و درستی عملکرد آقایان شک داریم و مشکل ما این هست.

وی افزود: من همان بحثی که در مناظره گفتم را توضیح دادم و گفتم منافع کشور را باید اصل قرار دهیم و اولویت با آن باشد بعد برویم تنظیم کنیم که مجریان سیاست را دقیق اجرا کنند و نگذاریم منافع کشور از دست برود. الان ۱۰، ۱۱ سال است FATF گلوی ارتباطات خارجی بین‌المللی و داد و ستد و نقل و انتقال پول ما را گرفته و بهانه می آوردند خیلی‌ها از آمریکا می‌ترسند در ارتباط برقرار کردن با ایران رویشان نمی شود بگویند به خاطر تحریم های آمریکاست می گویند در FATF نیستید.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: حتی با چین و روسیه که کشورهای دوست ما هستند هم وقتی تماس می گیریم و می‌خواهیم قرارداد ببندیم می گویند شما مشکلFATF دارید این ها نکاتی است که نباید از آن ساده گذشت باید جسارت تصمیم گیری داشته باشیم عجیب آنکه بخش اعظمی از مباحث و تذکرات و دستورالعمل‌های FATF را در کشور عمل کردیم فقط اینکه باید در آن باشگاه حضور قدرتمند داشته باشیم که نداریم. FATF هم فقط یک سازمان مرکزی نیست در حوزه منطقه‌ای هم فعال است در اوراسیا رفتیم، پیش‌صحبت‌هایی هم کردیم باید کار را تمام می‌کردیم این هم کار ما را تا حدی جلو می‌برد.

نظر شما