شناسهٔ خبر: 67328609 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

هاشمی؛

پوشش ناپایدار تلفن همراه مخاطرات مهمی را در عدم امکان اطلاع‌رسانی و امداد در تصادفات جاده‌ای و ریلی دارد

صاحب‌خبر -
پوشش ناپایدار تلفن همراه مخاطرات مهمی را در عدم امکان اطلاع‌رسانی و امداد در تصادفات جاده‌ای و ریلی دارد
خبرگزاری آریا - نماینده مردم بیرجند در مجلس گفت: عدم پوشش و یا پوشش ناپایدار تلفن همراه در برخی مسیرهای جاده‌ای و ریلی و به ویژه در مسیرهای بیرجند به اصفهان و در مسیرهای روستایی اصلی مخاطرات مهمی را در عدم امکان اطلاع رسانی و امداد در تصادفات جاده‌ای و ریلی دارد.

به گزارش خبرگزاری آریا سید حسن هاشمی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 3 تیرماه) مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش وزیر ارتباطات در مورد میزان تحقق دولت هوشمند و اجرای شبکه ملی اطلاعات کشور در اجرای بند (8) ماده (22) آئین نامه داخلی مجلس گفت: اقای وزیر ارتباطات مستحضرید که خط فیبر نوری ملی به صورت شبکه‌ای در کل کشور اجرا شده است معذالک یک خط آن تقریباً بلااستفاده مانده است. از سوی دیگر نگاه اقتصادی اپراتورها و عدم تخفیف در مناطق محروم توسط زیرساخت مشکلات جدی را برای مردم ایجاد کرده است، پیشنهاد می‌شود ترجیحاً برای بهره‌بندی اپراتورا از خط فیبر نوری بلا استفاده تخفیف ویژه برای مناطق کمتر برخوردار در نظر گرفته و یا حداقل 4 کور تاریک به اپراتورها داده شود تا مشکلات مردم کاهش یابد.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس تاکید کرد: تعرفه سرویس‌های ارتباطاتی شامل فیبر نوری تلفن موبایل دیتا اینترنت و ارتباطات نقطه به نقطه در تهران و نهبندان محروم یکیست در حالی که کاربرد استفاده تهران اقتصادی اما در نهبندان غیر اقتصادیست لذا پیشنهاد می‌شود تعرفه سرویس‌های ارتباطاتی مبتنی بر عدالت اجتماعی متناسب تعیین گردد.
وی ادامه داد: جناب آقای وزیر مردم کمتر برخوردار در خراسان جنوبی از حضرت عالی چند سوال و خواسته به حق دارند سه سال گذشته از عمر این دولت گذشته است چرا استان خراسان جنوبی سی و یکمین استان در شبکه آف تی تی ایکس است. چرا شبکه اف تی تی ایکس در شهرستان‌های درمیان اصلاً اجرا نشده است.
این نماینده مردم در مجلس دوازدهم گفت: قطع مستمر تلفن‌های ثابت که تنها وسیله ارتباطاتی پیرزن و پیرمردان در روستاهاست که متاثر از عدم صرفه اقتصادی برای اپراتورها و یا مشکلات تلفن‌های بیسیم و یا سرقت کابل‌های مسی است، اعتراض شدیدی ایجاد کرده است. جایگزینی فیبر نوری و حل مشکلات این قشر محروم مورد انتظار جدی است.
هاشمی بیان کرد: عدم پوشش و یا پوشش ناپایدار تلفن همراه در برخی مسیرهای جاده‌ای و ریلی به ویژه در مسیرهای بیرجند به اصفهان و در مسیرهای روستایی اصلی مخاطرات مهمی را در عدم امکان اطلاع رسانی و امداد در تصادفات جاده‌ای و ریلی دارد که نیازمند اقدام عاجل در این زمینه است. عدم پوشش تلفن همراه باعث تشدید مانع توسعه یافتگی در مناطق کم برخوردار مرزی شده است./
پایان پیام

نظر شما