شناسهٔ خبر: 67328494 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آسوشیتدپرس: «نیروهای طرفدار ایران آماده حمایت از حزب الله در جنگ با اسرائیل هستند»

صاحب‌خبر -

شفقنا-مسئولان گروه‌های مقاومت و تحلیلگران به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفتند: «هزاران رزمنده از این گروه‌ها در منطقه آماده‌اند تا در صورت تشدید درگیری‌ها و تبدیل آن به یک جنگ همه‌جانبه به لبنان بیایند تا در کنار حزب‌الله علیه اسرائیل بجنگند.»

به گزارش شفقنا به نقل از آسوشیتدپرس، از زمان آغاز جنگ اسرائیل در نوار غزه، جبهه لبنان شاهد تبادل آتش بین نیروهای اسرائیلی و حزب الله بوده که گفته است برای پشتیبانی از مقاومت غزه وارد این درگیری‌ها شده است.

این در حالی است تحولات پس از ترور سامی طالب عبدالله (حاج ابوطالب) از فرماندهان میدانی ارشد حزب الله در 11 ژوئن، در نتیجه حمله اسرائیل به شهر جویا در جنوب لبنان تشدید شده است. شهید حاج ابو طالب بزرگترین فرمانده نظامی لبنان بوده که از ابتدای جنگ ترور شد، حزب الله در واکنش به این ترور، صدها راکت و پهپادهای انفجاری به سمت مناطق شمالی اسرائیل پرتاب کرد.

در شرایطی که مقامات اسرائیلی تهدید می‌کنند در صورت عدم دستیابی به توافق، به لبنان به حمله خواهند کرد، حزب‌الله اعلام کرده اگر اسرائیل تصمیم به تشدید تنش کنونی و تبدیل آن به یک جنگ فراگیر بگیرد، «بدون قواعد و ضوابط و سقف مشخصی» تمام نقاط اسرائیل را هدف خواهد گرفت.

در همین ارتباط، «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب الله در سخنرانی اخیر خود گفت: فرماندهان در ایران، عراق، سوریه و یمن و کشورهای دیگر پیش از این پیشنهاد ارسال ده‌ها هزار نیرو برای کمک به حزب الله را مطرح کردند اما من ضمن تشکر گفتم حزب الله عملا بیش از 100هزار رزمنده دارد که برای نبردهای کنونی کافی و حتی زیاد است.

سید حسن نصرالله توضیح داد: « در نبرد به شکل فعلی تنها از بخشی از نیروی انسانی حزب‌الله استفاده می‌شود.» که به رزمندگان متخصصی که مسئول پرتاب موشک و پهپاد هستند اشاره دارد.

وی گفت:« این ممکن است در صورت وقوع یک جنگ همه جانبه تغییر کند»، چیزی که نصرالله در سخنرانی خود در سال 2017 به آن اشاره کرد و گفت که نیروهایی از ایران، عراق، یمن، افغانستان و پاکستان در چنین جنگی حضور خواهند داشت.

به گزارش آسوشیتدپرس، «مسئولان گروه‌های لبنانی و عراقی می‌گویند در صورت وقوع جنگ در مرز لبنان و اسرائیل، نیروهای مورد حمایت ایران از سراسر منطقه به حزب الله ملحق خواهند شد به طوری که اکنون هزاران نفر از آنها در حال حاضر در سوریه مستقر هستند و می توانند به راحتی از مرزها عبور کنند.»

در همین ارتباط، یکی از مسئولان گروه‌های مقاومت عراق به آسوشیتدپرس گفت: «در صورت وقوع جنگی همه‌جانبه، این گروه دوش به دوش با حزب الله خواهد جنگید.» وی از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

همچنین یکی از مسئولان یک گروه لبنانی هم به آسوشیتدپرس گفت: «رزمندگان الحشد الشعبی، تیپ فاطمیون افغانستان، تیپ زینبیون پاکستان و انصارالله یمن می‌توانند برای شرکت در جنگ به لبنان بیایند.»

«قاسم قصیر»، کارشناس مسائل حزب الله نیز گفت: «نبردهای کنونی بیشتر متکی بر فناوری پیشرفته مانند پرتاب موشک و پهپاد است و به تعداد زیاد رزمندگان نیاز ندارد.»

قصیر به این خبرگزاری آمریکایی گفت:« اگر جنگی شروع شود و برای مدت طولانی ادامه یابد، ممکن است حزب الله به حمایت خارج از لبنان نیاز داشته باشد.اشاره به این موضوع ممکن است پیامی باشد که اینها کارت‌هایی هستند که می‌توان از آنها استفاده کرد، اسرائیل نیز از احتمال ورود گسترده جنگجویان خارجی آگاه است. »

پیش از این، «اران اتزیون»، رئیس سابق برنامه‌ریزی سیاسی وزارت امور خارجه اسرائیل در میزگردی که روز پنجشنبه توسط موسسه خاورمیانه مستقر در واشنگتن برگزار شد، گفت: «احتمال زیادی برای بروز یک جنگ چند جبهه‌ای وجود دارد و مداخله حوثی‌ها و شبه نظامیان عراقی و هجوم گسترده عناصر مسلح از مناطق دیگر از جمله افغانستان و پاکستان به لبنان و مناطق مرزی سوریه امکان دارد.»

متن این خبر در آسوشیتدپرس

نظر شما