شناسهٔ خبر: 67328470 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

ایران جزو ۱۰ کشور بلاخیز جهان

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: بنابر گزارش جهانی کاهش خطر بلایا، ایران جزو ۱۰ کشور بالاخیز جهان است و در قاره آسیا نیز از این حیث رتبه چهارم را دارد.

صاحب‌خبر -

" محمدجعفر میعاد فر" روز یکشنبه در همایش تخصصی پدافند غیرعامل در نظام سلامت ویژه دانشگاه های علوم پزشکی کلان منطقه آمایش غرب کشور افزود: میهن اسلامی ما از حیث خطرات بلایای طبیعی در سطح خطر هشت از ۱۰ قرار دارد که نشان گر حساسیت کار نیروهای امدادی از جمله اورژانس را در کشور نشان می دهد.

به گزارش ایلنا، وی اضافه کرد: بیش از ۵۰ نوع بلایای طبیعی در جهان شناخته شده است که بیش از ۳۰ نوع آن تاکنون در ایران به وقوع پیوسته است.

میعاد فر با بیان اینکه پدافند غیر عامل در سلامت به معنای استمرار خدمات در هر شرایط است، گفت: اورژانس کشور درصدد برجسته کردن موضوع پدافند در نظام سلامت و بیان مزایا و اهداف آن است چرا که در صورت پایین بودن توان و آمادگی، آثار منفی به همراه دارد.

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: در این راستا همایش هایی در مناطق مختلف کشور با موضوع پدافند غیرعامل برگزار شده که امروز دهمین همایش به میزبانی مرکز همدان برگزار و تهدیدات کنونی مورد به مورد بررسی می شود.

وی درباره بیماری های منتقله از پشه «آئدس» نیز گفت: بیماری ناشی از این نوع پشه تهدید کننده است البته با استراحت و نوشیدن مایعات قابل درمان هر چند شیوع بیماری بالا و میزان مرگ و میر پایین است.

رئیس سازمان اورژانس کشور اظهار کرد: در راستای پدافند شیمیایی دوره های مختلف در اورژانس برگزار و افرادی به عنوان مدرس آموزش دیدند تا تهدیدات شیمای ناشی از فعالیت کارخانه ها، آسیب های شیمیایی، نحوه مواجهه، درمان و مدیریت مقابله را آموزش دهند.

میعاد فر همچنین گفت: سفر اربعین نیز در پیش رو است و این راهپیمایی بی نظیر به علت ورود اتباع خارجی به داخل کشور و بازگشت زائران به داخل تهدیداتی مبنی بر انتقال بیماری به کشورمان وجود دارد که باید مراقبت های لازم را در این خصوص به عمل آورد.

همایش تخصصی پدافند غیرعامل در نظام سلامت ویژه دانشگاه های علوم پزشکی کلان منطقه آمایش غرب کشور با محوریت تهدیدات حوزه CBRNEC، تهدیدات و مخاطرات باروری و جوانی جمعیت، تهدیدات اقلیمی و پیامدهای آن و برنامه آمادگی و پاسخ به طغیان بیماری ها به میزبانی همدان در حال برگزاری است.

نظر شما