شناسهٔ خبر: 67328423 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

عربی در نطق میان دستور عنوان کرد

ضرورت توسعه و تجهيز بيمارستان معتمدي گرمسار

صاحب‌خبر -
ضرورت توسعه و تجهيز بيمارستان معتمدي گرمسار
خبرگزاری آریا - نماینده مردم گرمسار وآرادان در مجلس خواستار توسعه و تجهیز بیمارستان معتمدی گرمسارشد.

به گزارش خبرگزاری آریا، یاسر عربی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز ( یکشنبه سوم تیرماه) مجلس شورای اسلامی گفت : ابتدا به خودم یادآوری می‌کنم در چه جایگاه مهمی ایستاده‌ام، جایگاهی که قبل از من متعلق به بزرگانی چون شهید مدرس، مرحوم دکتر مصدق و شهید چمران بوده است که نماد عدالت خواهی بودند و با حراست از منافع ملی توانستند برگ زرینی در تاریخ این مرز و بوم به یادگار بگذارند، لذا در اولین روزهای این دوره مجلس خودم و شما را دعوت می‌کنم به خدمت و حفظ حقوق مردم و از خداوند می‌خواهم کمک کند و آن روز را نیاورد که ما از عهد سوگندی که در راه خدمت به ملت شریف ایران در این خانه ملت قرائت کردیم، دور شویم.
نماینده مردم گرمسار وآرادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تشکر می‌کنم از مردم عزیز و بزرگ حوزه انتخابیه خود گرمسار و آرادان، ایوانکی و کهن آباد که به فرزندشان را لایق خدمتگزاری دانسته‌اند و اعتماد کرده‌اند. در آستانه عید ولایت و امامت مولا علی هستیم. مولا می‌فرماید" فرصت‌ها به مانند ابر گذرا می‌گذرند و این فرصت‌های نیک را غنیمت دانید".
وی افزود: امروز کشور عزیزمان به شدت درگیر خشک‌سالی و بحران کم‌آبی است. چقدر خوشحال می‌شویم که وقتی می‌شنویم برای رفع مشکل کم‌آبی در بسیاری از استان‌ها از جمله یزد و کرمان و اصفهان ، سیستان و بلوچستان و بسیاری نقاط دیگر چه تلاشی انجام شد اما این تلاش‌ها و تمهیدات کفایت نمی‌کند و هنوز بسیاری از استان‌ها و شهرستان‌ها با مشکل کم‌آبی مواجه هستند که بایستی تمهیدات ویژه‌ای در این مجلس و دولت محترم در دستور کار قرار گیرد.
این نماینده مجلس در دوره دوازدهم بیان کرد: استان سمنان قلب ایران عزیز به عنوان چهارراه استراتژیک سیاسی و فرهنگی ، جغرافیایی، زیست‌محیطی گردشگری و صنعتی شناخته می‌شود. قرار گرفتن در میزبانی از میلیون‌ها زائر آقا امام رضا و همچنین هم‌جواری با پایتخت کشور با قابلیت پذیرش جمعیت سرریز این استان نقش آن را در جغرافیای سیاسی و اجتماعی کشور برجسته کرده است.
عربی اضافه کرد: اما امروز استان سمنان و در خصوص شهرستان‌های گرمسار و آرادان در وضعیت بسیار خطرناکی قرار گرفته‌اند در کمال ناباوری رودخانه مهم و استراتژیک حبله رود به عنوان یکی از مهم‌ترین منابع آبی پایدار مرکز کشور به کلی خشک شده است و در گرمای بالای چهل و پنج درجه منطقه نه تنها قطره ای آب به بخش کشاورزی و دامپروری نمی‌رسد بلکه آب لوله‌کشی منازل نیز کاملاً شور و بی‌کیفیت است که حتی دست و صورت را نمی‌توان با آن شست.
وی ادامه داد: امروز این قلب تپنده بیخ گوش پایتخت در سکوت معنادار خبری بی‌رمق مانده و در حال مرگ است و مهم‌تر اینکه همه اینها نه به دلیل خشک‌سالی و کمبود آب بلکه به دلیل عدم مدیریت قاطع در تخصیص منابع مطابق با قانون و احقاق حق آبه مردم مناطق مختلف و جلوگیری از تخلفات آشکار و زیر پا گذاشتن قانون هایی است که در همین مجلس جهت حفظ مصالح عمومی به تصویب رسیده است.
نماینده مردم گرمسار وآرادان در مجلس گفت: ما اگر نتوانیم موضوعات حقوقی و قانونی در زمینه آب و تخصیص حقابه ها را مطابق با اسناد و مدارک در داخل کشور حل کنیم آیا می‌توانیم امیدی برای دیپلماسی مؤثر در حوزه آب و رفع موانع حقوقی و قانون‌شکنی‌های بین‌المللی در منطقه و در قبال همسایگانمان داشته باشیم، بی‌شک حق در همه جا و همه زمان حق و ناحق مسلماً ناحق است، لذا از آنجا که موضوع شامل حال بسیاری از مناطق کشور نیز می شود از مسئولان مرتبط می‌خواهم توجه ویژه‌ای به مدیریت صحیح منابع آب در داخل کشور داشته باشیم تا از آثار منفی آن جلوگیری کنیم.
عربی ادامه داد: موضوع بعدی حوزه درمان است، در مبحث بهداشت و درمان حوزه انتخابیه ما نیازمند اقدام جدی مدیران مسئول در این زمینه است اگر نواقص بهداشتی و درمانی در بخش‌هایی از کشور سلامت و جان مردم عزیز را به خطر می‌اندازد، آثار منفی و فرسایش نیز در کادر درمان ایجاد می‌کند. توجه ویژه به این عزیزان بی‌شک مقدمه جهش و تعالی نظام سلامت کشور خواهد بود، در حوزه انتخابیه بنده تنها یک بیمارستان در شهر گرمسار فعال است که می‌بایست با حداقل امکانات و نیروی انسانی متخصص و به 4 شهر وبیش از 100 روستا و میلیون‌ها زائر و مسافر عبوری و بیش از چهل هزار نفر اتباع ساکن در این حوزه و 30 هزار کارگر فعال در بخش صنعت خدمات‌رسانی کند.
وی اضافه کرد: شما بفرمایید آیا شدنی است؟ آیا درست است که یک سر شماری از منطقه در سال‌های پیش مبنای محاسبات و سیاست‌گذاری بخش درمان باشد امروز واقعیت جمعیتی به آنچه مبنای محاسبات مراجع ذی‌ربط است به هیچ وجه همخوانی ندارد.
این نماینده مجلس در دوره یازدهم ادامه داد: امروز 25 درصد جمعیت این منطقه اتباع خارجی هستند، توزیع نامتوازن جمعیت اتباع در کشور دغدغه های بسیاری ایجاد کرده که این موضوع در جای خود قابل طرح و بررسی خواهد بود اما آنچه مسلم است این شرایط برای منطقه ما در حوزه سلامت مشکلات بسیاری را ایجاد کرده که می‌طلبد وزارت بهداشت برنامه درست و مدونی ابتدا برای توسعه و تجهیز بیمارستان معتمدی گرمسار و تأمین پزشک و پرستار و کادر درمان برای سایر مراکز درمانی به ویژه بیمارستان و درمانگاه شهرستان آرادان و ایوانکی تنظیم و اجرا نماید و نگاه تمرکزگرایی خود به مرکز استان و توسعه اماکن و توزیع اعتبارات و امکانات را تقلیل دهد./
پایان پیام

نظر شما