شناسهٔ خبر: 67328311 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: پارس نیوز | لینک خبر

تتر به ‌عنوان پناهگاهی در زمان ‌های نوسان بازار

صاحب‌خبر -

 بازار رمزارزها به داشتن نوسانات قیمتی گاهی شدید شهرت دارد. به صورتی که ممکن است در لحظه ارزش یک دارایی به‌شدت پایین رفته یا افزایش پیدا کند. در چنین شرایطی بهره‌مندی از پایداری می‌تواند بسیار مطلوب باشد.

 خرید و فروش تتر (USDT) همان راهی است که اجازه می‌دهد در دنیای کریپتوکارنسی به ثبات دست پیدا کرد. این ارز دیجیتال برای حفظ ارزش ۱ به ۱ نسبت به دلار آمریکا طراحی شده است و تا این لحظه توانسته به‌خوبی این نسبت را حفظ کند.

 با خرید USDT می‌توان پایداری بیشتری برای معاملات ارز دیجیتال فراهم کرد. از طرفی به‌خاطر ارزش ۱ به ۱ با دلار جایگزینی مناسب برای آن است. در ادامه به تمام ویژگی‌های مثبت این ارز دیجیتال اشاره می‌کنیم.

 در شرایطی که پیش‌بینی وضعیت بازار مشکل می‌شود یکی از بهترین استراتژی‌های پیش رو خرید تتر یا استیبل‌کوینی مشابه آن است. بااین‌وجود باید توجه کرد که قیمت دلار نسبت به تومان دچار نوسان می‌شود. از همین رو سرمایه‌گذاری در USDT نیز باید با آگاهی انجام شود. در شرایطی که امکان تغییر قیمت دلار وجود داشته باشد تتر نیز به همان نسبت کاهش یا افزایش قیمت پیدا می‌کند.

خرید تتر چه مزایایی دارد؟

 در حال حاضر تتر در اغلب سیستم‌های مالی رمزارزی نظیر انواع صرافی‌های داخلی و خارجی و کیف پول‌ها پشتیبانی می‌شود؛ بنابراین نگه‌داری و جابه‌جایی آن بسیار آسان است. از طرفی این پذیرش بالا در پلتفرم‌های مختلف اجازه می‌دهد که در هر لحظه و به‌سرعت امکان تبدیل آن به سایر ارزهای دیجیتال یا دارایی‌هایی نظیر تومان وجود داشته باشد.

 باتوجه‌به این ویژگی‌ها می‌توان USDT را بهترین گزینه برای افرادی دانست که امکان دارد در هر زمانی قصد تبدیل دارایی خود را داشته باشند. ازآنجایی‌که در معاملات ارزهای دیجیتال حتی ثانیه‌ها نیز مهم در نظر گرفته می‌شوند این امکان تبدیل سریع بسیار حائز اهمیت است.

 اغلب معامله‌گران در زمان رکود بازار یا در مواقعی که پیش‌بینی آن مشکل می‌شود به خرید استیبل‌کوین‌هایی نظیر USDT روی می‌آورند. در این حالت دامیننس (Dominance) تتر افزایش پیدا می‌کند که به معنای افزایش حجم سرمایه‌گذاری در آن است. در مقابل، زمانی که فرصت‌های سرمایه‌گذاری بازار گسترده و فراهم باشند دامیننس تتر کاهش پیدا کرده و عرضه آن بالا می‌رود.

 بسیاری از افراد وضعیت دامیننس را معیار قرار می‌دهند تا با استفاده از آن شرایط بازار را سنجیده و موقعیت صحیح ورود را شناسایی کنند.

 شرکت تتر لیمیتد (Tether Limited) به طور منظم اطلاعات ذخایر و پشتوانه‌های مالی خود را در اختیار عموم قرار می‌دهد؛ زیرا حفظ ارزش پایدار آن وابسته به دارایی‌هایی حقیقی است که باید در جایی سپرده‌گذاری شده باشند. با انتشار این اطلاعات و شفافیت کافی تتر توانسته روزبه‌روز اعتماد افراد بیشتری را جلب کرده و بازار خود را گسترش دهد.

 بااین‌وجود هنوز دررابطه‌با ذخایر و پشتوانه‌های این شرکت ابهاماتی وجود دارد که تتر لیمیتد متعهد شده آن‌ها را نیز برطرف کند.

خرید تتر، کاهش ریسک و حفظ سرمایه

 در بازار ارزهای دیجیتال نوسانات سودآوری دارند. بااین‌حال همین نوسانات نیز می‌توانند به ضررهای مالی قابل‌توجهی منجر شوند. در این شرایط وجود ارزی با قیمت پایدار ضروری به نظر می‌رسد. تتر یکی از بهترین استیبل‌کوین‌ها در حوزه کریپتوکارنسی است و کاربران زیادی به خریدوفروش آن می‌پردازند.

 قیمت پایدار این ارز اجازه می‌دهد که در زمان دلخواه سرمایه خود را از نوسانات قیمتی دور کنید؛ درعین‌حال در هر زمانی می‌توان این رمزارز را به دیگر ارزهای دیجیتال تبدیل کرده و به‌سرعت به معاملات بازگشت.

نظر شما