شناسهٔ خبر: 67327670 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

بمبی که نقل و انتقالات را تغییر می‌دهد؛

احتمال بازگشت بیرانوند به پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس و علیرضا بیرانوند هنوز بر سر جدایی یا ادامه همکاری به توافق نرسیده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، یک هفته بعد از فسخ قرارداد یک‌طرفه علیرضا بیرانوند با باشگاه پرسپولیس، نام او همچنان یکی از پرخبرترین اسامی نقل و انتقالات فوتبال ایران است. در حالی که از سپاهان و تراکتور به عنوان مشتریان ثروتمند او نام برده می‌شود و در این بین اسپارتاک مسکو، دیگر نامی است که اطراف این بازیکن وجود دارد. برخلاف فصل گذشته هیچ نامی از استقلال به میان نیامده است.

در این بین، بیرانوند روز گذشته ایران را به مقصد ترکیه ترک کرد تا با فاصله‌گرفتن از فضای فوتبال ایران، به استقبال تصمیم مهم فوتبالی خود برود، جایی که باید ابتدا تکلیف پرسپولیس را روشن کند و بعد امضای خود را پای قرارداد بعدی بیندازد.

نکته جالب در مورد بیرانوند، شباهت ماجرای این فصل او با تابستان سال گذشته است. البته فصل گذشته همه چیز سریع‌تر پیش رفت و به فاصله 72 ساعت از فسخ، قرارداد تازه میان درویش و بیرو به امضا رسید تا پیراهن شماره یک پرسپولیس همچنان در اختیار دروازه‌بان اول تیم ملی باشد.

اما حالا بعد از یک هفته، بیش از آنکه مشکلات به سمت حل شدن برود، همه چیز در موقعیت اختلاف و دشمنی است. پرسپولیس بلافاصله بعد از انتشار خبر فسخ قرارداد بیرانوند، پیگیری حقوقی و شکایت از این بازیکن را به میان آورد و حتی هیئت‌مدیره رضا درویش را مامور به جذب جانشین او کرد.

2029035

بنابراین نگاهی به صحنه نشان می‌دهد که طرفین نه تنها سپر نینداخته‌اند بلکه شمشیر را از رو بسته و آماده نبرد هستند؛ از یک‌سو بیرانوند خود را برای فسخ قرارداد محق می‌داند و از سوی دیگر پرسپولیس با ادله پرداخت کامل مطالبات، فسخ یک‌طرفه را غیرقانونی و بدون وجاهت می‌پندارد.

در چنین فضایی اما راه سوم ممکن است به سرعت پدید بیاید؛ اینکه پرسپولیس از جذب جانشین در حد و اندازه بیرانوند ناامید شود و بیرانوند از هراس جریمه و محرومیت و البته فشارهای خردکننده هواداری، تصمیم به انجام تعهداتش در قبال پرسپولیس برای فصل آخر قرارداد بگیرد. در این صورت بیرانوند دوباره به پرسپولیس بازخواهد گشت.

البته وقوع چنین پیشامدی فعلا چندان زیاد نیست. اما با بازگشت بیرانوند از ترکیه و پایان محرومیت رضا درویش، باید منتظر اتفاقات بعدی هم ماند، اتفاقاتی که شاید بیرو و پرسپولیس را دوباره در یک مسیر قرار دهد و با تمام حواشی و جنجال‌ها، او را به قفس توری بازگرداند. البته که فعلا فضای هواداری پرسپولیس به هیچ وجه مناسب بازگشت او نیست و گروه‌های هواداری علاقه‌مند به جدایی و شکایت هستند اما اگر سرنوشت چیز دیگری باشد، هواداران هم احتمالا به آن گردن می‌نهند.

نظر شما