شناسهٔ خبر: 67327449 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ویژه‌برنامه عید غدیر در آستان هلال بن علی(ع) اعلام شد

مدیر اجرایی آستان هلال بن علی(ع) ویژه‌برنامه عید غدیر در آستان فرزند بلافصل امام علی(ع) را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آران و بیدگل، سیدجواد تکیه پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به برگزاری مراسم‌های مختلف عید غدیر در حرم فرزند حضرت علی(ع)، اظهار داشت: در بزرگترین عید شیعیان جهان، ویژه‌ برنامه‌‌هایی با هدف تعمیق باورهای دینی مردم، ایجاد نشاط و سرور و ابلاغ پیام انسان‌‌ساز غدیر از سوی حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع) پیش‌بینی شده است.

وی برگزاری جشن عید غدیر و گلباران حرم مطهر را از جمله برنامه‌های این روز عنوان کرد و افزود: هیئت مذهبی شهرستان آران و بیدگل با اهدای شاخه‌های گل به مناسبت سالروز ابلاغ ولایت امام علی(ع)، حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع) را گلباران خواهند کرد.

مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع) خاطرنشان کرد: در این مراسم که از ساعت 16 روز عید غدیر آغاز خواهد شد، عاشقان ولایت از میدان سپاه واقع در شهرستان آران و بیدگل حرکت خود را آغاز و با حضور در حرم مطهر، این مکان مقدس را گلباران خواهند کرد.

تکیه خاطرنشان کرد: در این محفل نورانی، همچنین خادمین آستان مقدس و سادات شهرستان برای عرض ارادت و تبریک به حضرت محمد هلال بن علی(ع) پیشاپیش مردم حرکت خواهند کرد و همچنین 45 موکب پذیرایی و ایستگاه فرهنگی در طول مسیر حرکت این کاروان به زائران و مجاوران حرم مطهر خدمت‌رسانی خواهند کرد.

وی گفت: اجرای برنامه توسط مداحان اهل‌بیت(ع)، توزیع پنج هزار بسته تبرکی، قرائت خطبه غدیر، نقاره‌زنی خادمین افتخاری، نورافشانی حرم مطهر، اطعام زائران و مجاوران حرم از دیگر برنامه‌های شادیانه غدیر خواهد بود.

مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع) برگزاری مراسم عیادت از سادات شهرستان آران و بیدگل در صبح عید غدیر را از دیگر برنامه‌های این روز دانست و افزود: در این مراسم علاوه بر عیادت از سادات، برنامه‌های متنوعی همچون قرائت زیارت امین الله، مدیحه‌ سرایی مداحان اهل‌بیت(ع) و سخنرانی برگزار خواهد شد.

تکیه همچنین برگزاری جشن ولایت در شب عید غدیر را از دیگر برنامه‌های این آستان مقدس خواند و تاکید کرد: این مراسم دوشنبه شب، پس از نماز مغرب و عشا با سخنرانی و مدیحه‌ سرایی و اجرای برنامه تواشیح و هم‌خوانی برگزار خواهد شد.

به گزارش تسنیم، محمد اوسط مشهور به هلال بن علی و محمد هلال، فرزند بلافصل علی بن ابیطالب(ع) بوده و آن حضرت در شهرستان آران و بیدگل مدفون است؛ حضرت هلال بن علی(ع) شب اول ماه رمضان سال 14 ه‍جری قمری در مدینه به دنیا آمد و در 28 رمضان سال 64 ه‍جری قمری رحلت کرد.

انتهای پیام/

نظر شما