شناسهٔ خبر: 67327130 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مهر گزارش می دهد؛

بررسی آخرین وضعیت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در کرمان

کرمان- شمارش معکوس جهت برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کشور و استان کرمان آغاز شده است و تمامی نیروهای خدوم و پرتلاش در صدد برگزاری انتخاباتی پرشور و ایمن هستند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها؛ بعد از شهادت آیت الله سیدابراهیم رئیسی، شهید جمهور و همراهان ایشان، طبق فرموده مقام معظم رهبری همه امور کشور طبق معمول دنبال شده و هیچ خللی در اداره امور ایجاد نشد.

بدنبال این حادثه تلخ و دردناک، بلافاصله حسب دستور رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) مقدمات برگزاری انتخاب ریاست جمهور چهاردهم آغاز و همه ارکان کشور جهت برگزاری این مهم تاریخی بسیج شدند.

اکنون و در حالی که تنها ۵ روز به ثبت حماسه‌ای دیگر باقی مانده است، بار دیگر جای جای کشور پهناور ایران و به ویژه استان کرمان، سرشار از انگیزه و اشتیاق و هیجان است و هرچه به این رویداد بزرگ نزدیک تر می‌شویم، این شور بیش از پیش افزایش می‌یابد.

همه شرایط جهت برگزاری انتخابات سالم و پرشور در کرمان آماده است

علی بابایی، رئیس ستاد انتخابات شهرستان کرمان در گفتگو با خبرنگار مهر، درخصوص آخرین وضعیت برگزاری انتخابات، اظهار داشت: در شهرستان کرمان تعداد ۴۶۸ شعبه اخذ رأی وجود دارد.

وی افزود: از این تعداد ۳۵۸ شعبه در کرمان و در بخش مرکزی و تعدادی شعب سیار نیز برای بیمارستان‌ها و پادگان‌ها در نظر گرفته شده است.

بابایی یادآور شد: تعداد ۲۰ معین در کرمان وجود دارد که ابتکار هر شهرستان است و هر ۱۵ تا ۱۷ شعبه اخذ رأی با یک معین هماهنگ شده که پشتیبان این شعب بوده و به تناسب وضعیت و نیاز منطقه اقدام می‌کنند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان کرمان در ادامه تاکید کرد: ۶۵ درصد شعب اخذ رأی شهرستان کرمان در مدارس و ۳۵ درصد نیز در مساجد و ادارات دایر خواهند شد.

بابایی همچنین گفت: تاکنون وضعیت نیروهای انسانی، نمایندگان فرماندار و نیروهای انسانی شعب وارد سامانه شده است.

فرماندار کرمان تاکید کرد: همه شرایط در کمیته‌های هفت گانه ستاد انتخابات شهرستان کرمان، جهت برگزاری انتخابات خوب، سالم و پرشور آماده است.

بابایی با اشاره به کمیته‌های داخلی ستاد انتخابات شهرستان کرمان، بیان کرد: این کمیته‌ها شامل کمیته بازرسی، پشتیبانی، حراست و استعلامات، اخبار و اطلاعات، فناوری، تبلیغات و اطلاع رسانی و کمیته امنیتی است که همگی در آمادگی کامل به سر می‌برند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان کرمان افزود: به طور مثال چنانچه مشکلات احتمالی در زمینه آب، برق، سرمایش و تلفن در شعب ایجاد شود کمیته پشتیبانی این مشکلات را حل و اقلام مورد نیاز اعضای شعب را تأمین خواهد کرد.

وی ادامه داد: همچنین مقوله امنیت انتخابات ریاست جمهوری از طریق کمیته امنیتی پیگیری می‌شود.

بابایی سپس با تاکید بر اینکه در انتخابات قبلی با ۵ شاخص احراز هویت انجام می‌شد، گفت: اکنون فقط اصل شناسنامه یا اصل کارت ملی الزامی و کافی است.

فرماندار کرمان تاکید کرد: همه تلاش ما این است که در کرمان و در کل استان، مشارکت حداکثری را در انتخابات ریاست جمهوری شاهد باشیم.

بابایی افزود: طبق چهار رکنی که مقام معظم رهبری مبنی بر رقابت، امنیت، مشارکت و سلامت انتخابات بیان فرموده‌اند این راهبردها در جلسات شورای اداری استان هم جهت افزایش مشارکت و هم سلامت و امنیت انتخابات تاکید و تاکنون اقدامات خوبی در این خصوص انجام شده است.

وی با بیان اینکه در این دوره تعداد ستادهای هر منطقه را اضافه کرده‌ایم، افزود: قبلاً دو ستاد مردمی و اصلی وجود داشت اما اکنون برای هر نامزد ستاد بانوان و جوانان نیز اضافه شده است تا شور انتخاباتی افزایش یابد.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان کرمان خاطرنشان کرد: در ۵ منطقه کرمان هر نامزد می‌تواند ۲۰ ستاد قانونی انتخاباتی داشته باشد.

بابایی افزود: امیدوارم روز جمعه شاهد شکوه حماسه و مشارکت خوب در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باشیم.

وی در پایان گفتگو با خبرنگار مهر گفت: پیش بینی بنده این است که در کرمان نسبت به انتخابات قبلی، مشارکت بهتری را شاهد خواهیم بود.

حضور حداکثری مردم در انتخابات از عوامل قدرت‌افزای کشور است

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی، امام‌جمعه کرمان در خطبه‌های نماز جمعه اول تیرماه، با اشاره به انتخابات پیش‌رو گفت: حضور حداکثری و مشارکت مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری از عوامل قدرت‌افزای کشور است.

علیدادی‌سلیمانی تاکید کرد: این مشارکت، انگیزه و ارادۀ مردم در ادارۀ کشور را به تصویر می‌کشد.

وی افزود: در این شرایط حساس کشور باید چهره‌ای را انتخاب کنیم که به اهداف نظام، ارزش‌های دینی، توانمندی در اجرا و شجاعت در مدیریت نزدیک باشد.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه باید کسی که کارنامۀ روشنی داشته باشد را لحاظ کنیم، گفت: ضرورت دارد در انتخابات ریاست‌جمهوری که در پیش داریم رئیس‌جمهوری در تراز نظام جمهوری اسلامی انتخاب کنیم.

علیدادی‌سلیمانی ادامه داد: نامزدی که اکثریت آرا را به دست آورد رئیس‌جمهور کشور خواهد شد و امیدواریم که مشارکت به بهترین وجه در راستای رضایت خداوند و مصلحت مردم رقم بخورد.

وی با اشاره به لزوم انتخاب خوب در انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد: بدانید ما در طرف درست تاریخ ایستاده‌ایم.

علیدادی‌سلیمانی تصریح کرد: در این ایستادگی هزینه‌های فراوانی پرداخته‌ایم و بنا به فرمایشات رهبری معظم انقلاب بدانید که ما به قله نزدیک هستیم.

امام جمعه کرمان اظهار داشت: باید شخصیتی را انتخاب کنیم تا راه شهید عزیز آیت‌الله رئیسی و دولت ایشان را ادامه دهد و نهضت خدمت‌رسانی با قدرت پیش برود که امیدواریم ملت در هشتم تیر به بهترین وجه عمل کند.

فرمانداران استان راهبردهای رهبری را مورد توجه قرار دهند

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز گفت: فرمانداران در سراسر استان کرمان باید راهبردهای رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت انتخاباتی را به صوت جدی مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی بدون حاشیه در استان کرمان برگزار شد.افزود: اگر جایی تخلفاتی مشاهده شده مربوط به حوزه‌های انتخاباتی نبود.

فداکار سپس با اشاره به انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری تاکید کرد: فضای اجتماعی و همبستگی اجتماعی بعد از شهادت رئیس‌جمهور به افزایش مشارکت کمک می‌کند و باید برای حفظ این فضا تلاش کرد.

استاندار کرمان تصریح کرد: باید همکاری و هماهنگی برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات ریاست جمهوری داشته باشیم.

وی افزود: فرمانداران با دستگاه‌های نظارتی و هیأت نظارت انتخابات هماهنگ باشند تا مشکلات احتمالی در اسرع‌وقت برطرف شود.

استاندار کرمان گفت: رای‌دهندگان می‌توانند با کارت ملی یا شناسنامه در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کنند.

فداکار اظهار داشت: نباید تا حد امکان صندوق‌های اخذ رأی و نیروها جابه‌جا شود، مگر اینکه ضرورتی وجود داشته باشد.

بنای کار ما اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری در انتخابات است

رحمان جلالی رئیس ستاد انتخابات استان کرمان اظهار داشت: بنای کار ما بر اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری در انتخابات گذشته مبنی بر چهار اصل مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت است.

وی بیان کرد: در فصل گرما قرار داریم و تمام شعب اخذ رأی باید به سیستم سرمایشی مجهز شوند.

جلالی گفت: در حوزه امنیت انتخابات، در جلسات شورای تأمین این موضوع بررسی شده و اطلس امنیتی استان بازخوانی شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان یادآور شد: به یاری خدا انتخابات قبل بدون هیچ مشکل امنیتی در استان کرمان برگزار شده است.

وی تاکید کرد: سلامت انتخابات همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و تلاش ما نیز بر همین است.

نظر شما