شناسهٔ خبر: 67327091 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

دمای این شهرها به 50 درجه رسید

اقتصادنیوز: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی بیشینه دمای هوا در ۹ شهر در استان‌های بوشهر، خوزستان و فارس طی شبانه روز گذشته به ۵۰ درجه و بیشتر از آن رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، این مناطق شامل «خورموج» در بوشهر با دمای ۵۰.۹، «گتوند و بستان» در خوزستان ۵۰.۶، شبانکاره در بوشهر ۵۰.۵، «دژگاه دهرم» فارس ۵۰.۴، «کشاورزی اهواز، صفی آباد دزفول» و آب پخش بوشهر ۵۰.۲ و شوش در خوزستان با دمای ۵۰ درجه سلسیوس است. حدود شش روز متوالی است که بیشینه دمای هوا در برخی شهرهای مناطق جنوب غرب کشور به بیش از ۵۰ درجه می رسد.

هفته جاری  قدری از شدت گرمای هوا در جنوب غرب کشور به ویژه در استان خوزستان کاسته می‌شود.

بر اساس اعلام مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور امروز (3 تیر) در مناطقی از نوار شمالی کشور در برخی ساعات، افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق پراکنده و وزش باد رخ می دهد.علاوه بر این در شمال آذربایجان غربی و خراسان رضوی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید انتظار می رود.

خبر مرتبط
سیلاب به این 15 استان می‌رسد/هشدار نارنجی هواشناسی برای این شهرها

سازمان هواشناسی نسبت به تشدید بارش و احتمال وقوع سیلاب در ۱۲ استان همچنین افزایش ارتفاع موج تا ۱.۵ متر در آب‌های جنوب کشور هشدار داد.

«فیروزکوه»، خنک‌ترین ایستگاه هواشناسی تهران در شبانه روز گذشته

 

این سازمان همچنین اعلام کرد: بامداد امروز کمینه دمای هوا در ایستگاه هواشناسی «فیروزکوه-آلودگی» به ۹.۲ درجه سلسیوس رسید و خنک‌ترین ایستگاه تهران شد. این دما حدود ۱۴ درجه خنک‌تر از کمینه دمای «ورامین» به عنوان گرمترین دمای صبحگاهی استان است. به‌طور معمول خنک‌ترین دمای روزانه، بامداد هر روز و گرم‌ترین دما در بعدازظهرها رقم می‌خورد.

در شبانه روز گذشته همچنین کمینه دمای هوا در آبعلی به ۱۳.۱، میگون ۱۳.۶، دماوند ۱۶.۴، لواسان ۱۸ و پردیس ۲۰.۷ درجه سلسیوس رسید. از نظر گرم‌ترین دمای روزانه، ورامین با بیشینه دمای ۳۸.۶ درجه سلسیوس بالاترین دمای شبانه روز گذشته استان تهران را ثبت کرد. پس از آن به ترتیب بیشینه دمای ایستگاه‌های هواشناسی فرودگاه امام خمینی «ره» ۳۶.۸، شهریار ۳۵.۶ و تهران ۳۵.۵ گزارش شده است.

خبر مرتبط
صدور هشدار زرد هواشناسی برای این استان

اقتصادنیوز: هواشناسی مازندران در اطلاعیه‌ای هشدار جوی سطح زرد را که تداوم ناپایداری همرفتی است، برای اول تا سوم تیر ماه صادر کرد.

بر اساس اعلام مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور، دمای هوای پایتخت طی پنج روز آینده تغییرات شدیدی ندارد و نوسانات دمای اندک است.

 

نظر شما